Site icon מקומונט לוד

האם כדאי להחליף דוד שמש בחורף? 

דוד שמש הינו מהדברים שאנו לא חושבים עליהם יותר מדי עד שהם מתחילים לעשות בעיות. הוא עומד לו על גג הבית, גלילי וצנוע, ודואג לנו למים חמים בכל ימות השנה, בקיץ כמו בחורף. דוד שמש כמו חפצים רבים אינו חי לנצח אלא מוגבל באורך חייו שנע בין 15-20 שנה. 

דוד שמש לרוב מהווה דוד בו המים מתחממים על ידי חימום סולארי של הקולטים בימי הקיץ החמים ובימי החורף דוד השמש הופך בעצם לדוד חשמל בו המים מתחממים עם הדלקת הבוילר. 

מחירון דוד שמש

מחירון דוד שמש מורכב ממספר פרמטרים, ביניהם היצרן המייצר את הדוד, נפח הדוד שיכול לנוע בין 80 ליטר ו 200 ליטר ומומלץ לבחור לפי מספר הנפשות במשפחה ורמת השימוש במים חמים. 

האם להתקין דוד שמש עומד או שוכב?

דרך ההתקנה הקלאסית של דוד היא בצורה מאונכת, כאשר הדוד עומד. אולם יש דרך נוספת להתקנת הדוד והיא התקנת דוד שמש שוכב המותקן באופן מאוזן במראה שוכב. בימי שמש כאשר המים החמים מגיעים בזכות חימום הקולטים, הם מגיעים לדוד על ידי מעבר בצינורות הקולט אך הדוד ובמקרה זה אין משמעות לאופן התקנת הדוד.

לעומת זאת בימי החורף כאשר המים החמים מגיעים כתוצאה מחימום חשמלי של המים כאשר אנו מדליקים את הבוילר, יש בהחלט משמעות לאופן התקנת הדוד. למים החמים יש תכונה לעלות , ולכן בדוד עומד המים התחתונים מתחממים , עולים למעלה ומאפשרים למים שהיו בחלק העליון של הדוד לרדת לתחתית הדוד להתחמם אף הם. כך נוצר מצב בו הדוד כולו מלא במים חמים. מצב זה אינו יכול להתרחש בדוד שוכב אשר בו רק המים התתונים חמים ואין מצב של דוד מלא כולו במים חמים. בנוסף,מי שמעוניין להתקין מאיץ שיחמם במהירות את המים אינו יכול להתקין זאת בדוד שוכב אלא רדק בדוד עומד. 

למה בכל זאת להתקין דוד שוכב?

לעיתים השיקולים להתקנת דוד שוכב הם שיקולין של מקום על הגג לדוגמא גג רעפים שמעוניינים להתקין בו דוד בנפח גדול של 150 או 200 ליטר, לעיתים לא ניתן להעמיד את הדוד ויש צורך להתקינו בצורה מאוזנת. 

בנוסף, בבתים יוקרתיים לעיתים בעלי הבית אינם מעוניינים שהדוד יבלוט מעל הגג ודוד שוכב הינו פתרון אסתטי מעולה.