Site icon מקומונט לוד

האם כדאי לתבוע בגין פציעה בעבודה?

מקום העבודה הוא מקום שאליו אנשים מגיעים כדי להרוויח הכנסה ולהפגין את כישוריהם. עם זאת, פציעות שדווחו במקום העבודה מצריכות טיפול רפואי, משפטי ומקצועי גם יחד. כמו כן, אובדן יכולתו של אדם לעבוד יכול לנבוע גם מפציעות שנגרמות בדרך לעבודה או בדרך מהעבודה הביתה.

ההשפעות של פציעות על כושר העבודה עשויות להשתנות מאדם לאדם ותלויות בחומרת הפציעה. אך יחד עם זאת, גורמים מסוימים כגון גיל, או מצבים רפואיים נוספים מעלים את הסיכוי לאדם לסבול מאובדן כושר עבודה. האם ניתן לתבוע בגין אובדן כושר עבודה ופציעות? אכן כן, בואו נדבר על זה קצת יותר לעומק.

מדוע אנשים תובעים בגין פציעה במקום העבודה?

מדוע אנשים תובעים בגין פציעה במקום העבודה? זה נובע, בין השאר, משום שללא כושר עבודה אי אפשר לשלם הוצאות כמו חשבונות בריאות, לשמור על תעסוקה או להרוויח שכר שיאפשר לחיות מעל קו העוני. בסופו של דבר, עורך דין אובדן כושר עבודה ימליץ ברוב המקרים על תביעת זכויותיכם מול ביטוח לאומי.

בחלק מהמקרים, עו”ד אובדן כושר עבודה ימליץ לכם לתבוע לא רק את ביטוח לאומי בגין זכויותיכם, אלא גם את המעסיק שלכם, את החברה, אולי את העובדים עמכם בארגון וכו’. הכול תלוי במקרה, בנסיבות, בסוג הפציעה, בגורמים שהובילו לפציעה וכו’.

ממה יכול להיגרם אובדן כושר עבודה?

פציעות הנגרמות במקום העבודה עלולות להוביל לאובדן כושר עבודה. זה עלול להשפיע על יכולתם או הרצון של העובדים לעבוד, וזה עלול גם לגרום לכך שהם לא יוכלו למצוא שוב עבודה בחלק מהמקרים.

כל עורך דין אובדן כושר עבודה ימליץ לכם לתבוע, במידה שהנסיבות באמת מצריכות ומאפשרות תביעה. בין היתר, אובדן כושר עבודה יכול להיגרם על ידי שורה של דברים שונים שריכזנו כאן, כולל את אלו:

נסיבות אופציונאליות לאובדן כושר עבודה

– פגיעה פיזית המותירה את העובד ללא יכולת לבצע את תפקידו הרגיל או לבצע עבודה ברמתו הרגילה. – חשוב במצבים אלו לקבל טיפול רפואי וייעוץ של עורך דין אובדן כושר עבודה מומחה.

– טראומה פסיכולוגית כה חמורה עד שהיא משפיעה על יכולתו של העובד לתפקד. – חשוב לקבל במצבים אלו טיפול פסיכולוגי או פסיכיאטרי, לאחר מכן ייעוץ משפטי של עו”ד אובדן כושר עבודה.

– תקריות הגורמות לאדם מידה גבוהה של מתח, חרדה או פחד. – חובה לקבל ייעוץ אצל מומחה אשר מטפל בחרדות ומתחים הנוצרים במקום העבודה. כמו כן, ייעוץ משפטי הולם.

– תאונות הקשורות לתחבורה כגון תאונות רכבות, אוטובוסים, תאונות על אופניים בדרך לעבודה, תאונות אופנוע, תאונות דרכים של רכבים וכדומה.

קבלו סיוע משפטי בהקדם – בצמוד למקרה הפציעה

פציעות עבודה עלולות להוביל לאובדן כושר עבודה וכן לאבטלה לטווח ארוך. הדבר עלול להוביל להפסדים כלכליים עבור החברה או הארגון, כאשר העובד עצמו יסבול לא פחות. אם אתם צריכים סיוע משפטי, קבלו אותו מאת עורך דין אובדן כושר עבודה כמה שיותר בצמוד למקרה שלכם.