Site icon מקומונט לוד

האם לימודים בהייטק מבטיחים עבודה?

אם שמתם לעצמכם כמטרה לעבוד בהייטק, הצעד הבא, יהיה כמובן לקחת קורסים ייעודיים ולרכוש את הידע והכלים אשר יאפשרו לכם להשתלב בעבודה בתחום. אבל רגע לפני שתרשמו לקורס ודאי תעבור בראשכם השאלה, האם הלימודים אכן יבטיחו לכם עבודה בהייטק. ובכן, התשובה תלויה במוסד הלימודים בו תבחרו ללמוד לימודי תעודה בתחום ההייטק – יש מוסדות לימוד כמו האקריו – המרכז להכשרה והשמת עובדים בהייטק, אשר מסייעים לבוגרי הקורסים במציאת עבודה וישנם מוסדות לימוד שלא מסייעים בכך.

אז איך אפשר להבטיח מציאת עבודה בהייטק?

הדרך הטובה ביותר להבטיח מציאת עבודה בהייטק מורכבת ממספר שלבים ופעולות בהם חשוב לנקוט ובין היתר:

כאמור, יישום העצות הללו יעלה בצורה משמעותית את הסיכויים שלכם להשתלב בעבודה בעולם ההייטק ואולי אפילו מהר יותר ממה שאתם חושבים.

בחירת קורס הייטק

אם שמתם לעצמכם למטרה לעבוד בעולם ההייטק, אחד הצעדים הראשונים בהם תנקטו יהיו חיפוש אחר מסגרת לימודי תעודה למקצועות ההייטק – בכל זאת, רוב המשרות בעולם ההייטק מצריכות כלים וידע מקדים ואחת הדרכים הטובות ביותר להשיג את הידע הנדרש היא בקורסים ייעודיים.

צילום: 123rf.com

קיימת חשיבות גבוהה לבחור את הקורס בקפידה ולוודא שהקורס אליו אתם נרשמים אכן יעניק לכם את הידע לו אתם זקוקים במשרה בה אתם מעוניינים להשתלב. אז נכון, שאם אין לכם ידע מקדים או הבנה בתחום ההייטק והדבר היחיד שאתם יודעים זה שאתם רוצים למצוא עבודה בתעשייה, יכול להיות שתתקשו להבדיל בין קורס לקורס ובטח להתעמק בפרטים לגבי הנושאים הנלמדים בכל קורס.

לכן, כדאי לזכור שידע הוא כוח ולכן, חשוב לנסות ולאסוף כמה שיותר מידע לגבי האפשרויות שעולם ההייטק מציע לכם, להכיר את התחומים שנראים לכם במעניינים יותר כמו גם תואמים את הכישורים והיכולות שלכם, להבין אלו קורסים יקנו לכם את הידע לו אתם זקוקים, ובהתאמה לבחור את הקורס או הקורסים המתאימים ביותר.

בחירת מסגרת הלימוד

אחרי שהבנתם את סוג העבודה בהייטק אליה אתם מכוונים כמו גם מהם הקורסים אותם תצטרכו ללמוד על מנת לקבל את הידע והכלים שהעבודה הזאת דורשת, השלב הבא יהיה כמובן בחירת מסגרת הלימוד. בעת בחירת מסגרת הלימוד חשוב לשאוף למצוא את המסגרת שתספק לכם את הקורס המקיף והרלוונטי ביותר בתחום הלימוד המבוקש – האקריו לדוגמא, נחשב לאחד מהמרכזים המובילים בישראל ללימוד מקצועות ההייטק.

מעבר לכך, חשוב לבחור במסגרת לימוד בעלת שם ומוניטין – ראשית כל שם של מוסד כזה יראה טוב יותר בקורות החיים, מעבר לכך, מנהלי כוח אדם והשמה בעולם ההייטק מכירים את מוסדות הלימוד השונים הפועלים בתחום ולכן, הם יעדיפו מועמדים אשר הינם בוגרים של מוסדות מובילים ובעלי שם. מהסיבות הללו, חשוב לא להתפשר על פחות ממסגרת הלימוד הטובה ביותר בנמצא.

אם נחזור לרגע לשאלה האם לימודי הייטק מבטיחים עבודה, התשובה יכולה להיות “כן”, כל עוד תבצעו את ההחלטות והבחירות הנכונות.