Site icon מקומונט לוד

האם משתלם לפתוח חנות באינטרנט?

לא משנה אם יש לכם חנות פיזית או שלא, אם יש לכם מוצר כלשהוא אתם חייבים לפתוח חנות באינטרנט. אך האם כל מוצר ניתן למכור ברשת? האם כל מוצר יהיה רווחי? יש על כך ויכוח… אם תיכנסו לדוגמא לאתר כמו איביי, תבינו שאנשים מחפשים הכל ברשת – משרוך נעל ועד מכונית.

אבל לכם יש מוצרים שאתם קונים מספקים או מייצרים בעצמכם, ואתם רוצים לדעת עד כמה כדאי לכם לפתוח חנות בשביל למכור אותם, במה כרוכה פתיחת חנות כזו ומיהם אנשי המקצוע שאתם צריכים. אז רגע לפני שאתם מקבלים את ההחלטה, הנה כמה שיקולים לפתיחת חנות כזו.

קצת על ישראלים וקניות באינטרנט

אנחנו בישראל, לא בארצות הברית ואותנו מעניין הכיס הישראלי. אז הנה קצת נתונים: מעל ל-85% מהישראלים דיווחו שהם קנו ברשת בשנה האחרונה, כשלמעלה מ-65% מהם רוכשים מוצרים באינטרנט בכל שבוע! ומה נפח הקנייה של ישראלים ברשת? בשנה החולפת נפח הקנייה עבר את ה-13 מיליארד שקל ולפי נתונים סטטיסטיים נפח הקנייה רק ימשיך לעלות. אין ספק שקנייה ברשת נוחה יותר על פני קנייה פיזית, מהירה יותר וגם בטוחה לא פחות אם קונים מאתר עם רמת אבטחה גבוהה. לא צריך לטייל בין חנויות בשביל להשוות מחירים ובכמה קליקים ניתן לדעת האם המחיר שהוצע לנו משתלם או שלא. ועכשיו מהצד של המוכרים, האם בניית אתרי מסחר אלקטרוני משתלמת או שלא?

האם משתלם למכור מוצר מסוים?

את רוב המוצרים משתלם למכור ברשת. פתיחת חנות וירטואלית ותחזוקה שלה תהיה בוודאות זולה יותר מאשר פתיחת חנות פיזית עם כל התשלומים הנלווים – שכירות, ארנונה, חשמל וכדומה. אבל אם אתם רוצים לדעת אם משתלם לכם למכור את המוצרים הספציפיים שלכם כל מה שאתם צריכים הוא לעשות מחקר ברשת. האם המוצרים קיימים, עד כמה יש בהם תחרות, מהם המחירים בהם הם נמכרים והאם יישאר לכם נתח מספיק גדול מהמכירה. יש כלים שונים כמו google trends ואחרים שיסייעו לכם להבין את מגמות השוק.

תמונה באדיבות: pixabay

תקציב

מה התקציב שלכם לפתיחת חנות וירטואלית? האם יש לכם גם תקציב נוסף לפרסום ברשת? באיזו פלטפורמה אתם עומדים לפתוח את החנות ומהם הכלים שהפלטפורמה הזו מספקת? עם פלטפורמה כמו אישופ לדוגמא, תוכלו לחסוך לא מעט על מתכנתים, מעצבים, כלי שיווק מסוימים וכדומה.

פתיחת חנות וירטואלית – רק יתרונות

יש שלל יתרונות בפתיחת חנות וירטואלית. היא זולה יותר מאשר פתיחת חנות פיזית כפי שציינו, היא מאפשרת לכם להגיע כמעט לכל אדם, היא נגישה כמעט לכל אחד גם בכיס, היא פתוחה 24\7 והשורה התחתונה – היא רווחית בדרך כלל יותר מאשר חנות פיזית. העולם כבר התקדם ואתם חייבים להתאים את עצמכם לעולם החדש וחנות באינטרנט היא כבר לא פריווילגיה אלא חובה עבור מי שמוכר מוצרים.