Site icon מקומונט לוד

הגנה או תקיפה של צוואה בסיוע עורך דין צוואות

התעורר אצלכם חשד, כי אדם לא מוכר מנסה לקחת חלק בעיזבון שאינו מגיע לו? מרגישים שקופחתם בצוואה ואתם סבורים שהצוואה שהוגשה לביצוע בלשכת רשם הירושה נעשתה תחת השפעה בלתי הוגנת או זויפה? הגשתם בקשה לצו קיום צוואה וצד אחר הגיש התנגדות לצוואה? חשוב שתדעו מה עושים.

לפניכם סקירה קצרה בדבר העילות המרכזיות אשר באמצעותן ניתן לתקוף או להגן על צוואות שהוגשו לביצוע ואשר התעורר חשד, כי נעשו בצורה לא כשרה או לחלופין במצבים בהם נעשה שימוש נגדכם כאוחזים בצוואה בטענות אלו על מנת להביא לביטולה של אותה צוואה.

Freepik.com

ראשית, חשוב לזכור את הקושי המובנה והמרכזי בהלכי התנגדות או הגנה על צוואה והוא שהעד החשוב ביותר בהליך אשר עדותו יכולה להכריע את המחלוקת, לצערנו הרב, כבר לא בין החיים, ואין באפשרותנו להשמיע את קולו בפני בית המשפט.

עובדה זו מחייבת לבצע עבודת הכנה מקדימה יסודית ומעמיקה במסגרתה יחד עם עורך דין צוואות תפעלו לאתר ולאסוף את הראיות הטובות ביותר ובניהן מסמכים, הקלטות, יומנים, עדים ועוד. ראיות אלה יסייעו לכם להוציא את האמת אל האור במסגרת הליך המשפטי הנקרא התנגדות לצוואה על מנת להגן או לתקוף את הצוואה.

העילות המרכזיות בהן משתמש עורך דין צוואות להגן או לתקוף צוואה

על מנת לקבל צו קיום צוואה אשר יעניק תוקף משפטי מחייב לצוואה, עליה לעמוד במספר דרישות שקבע המחוקק. במקרה שאתם רוצים להתנגד לצוואה עורך דין צוואות מנוסה יבחן את הצוואה וינסה לאתר      פגמים אשר יביאו לאי עמידת הצוואה בדרישות אלו, ובכך יפעל להוכיח בהליך התנגדות לצוואה, כי הצוואה בטלה הלכה למעשה. הפגם הראשון והקל ביותר לזיהוי הוא הפגם הצורני, חוק הירושה קובע, כי ישנם 4 סוגי צוואת ולכל סוג ישנן דרישות ספציפיות מבחינה טכנית, כך לדוגמא במקרה בו הוגשה לקיום צוואה מסוג “צוואה בכתב יד” והצוואה לא נכתבה בכתב ידו של המוריש או חמור מכך הוקלדה במחשב, אזי יהיה ניתן לטעון לבטלותה. פגם נוסף אשר ניתן לטעון לגביו הינו מצבו הבריאותי של המוריש מבחינה קוגניטיבית ונפשית, ניתן לבחון האם ישנם ראיות המעידות, כי המצווה היה נתון למסכת לחצים קשה ולהשפעה בלתי הוגנת מצד בעלי אינטרסים בסביבתו אשר גרמה לו לחתום על הצוואה בניגוד לרצונו מתוך פחד וכשהוא מאוים, והאם במועד החתימה המוריש לא היה כשיר וישנם מסמכים רפואיים אשר מחזקים טענה זו ומעידים על כך. בנוסף ישנן מספר טענות אותן עורך דין צוואות יכול לעלות והן, זיוף צוואה, הוראות בצוואה שנוגדות את החוק, קיומה של צוואה נוספת ועדכנית אשר מעצם היותה אחרונה הרי שהיא גוברת על הצוואה הקודמת ועוד.

משרדנו חסון פרץ עורך דין צוואות מייצג בהליכים משפטיים הן מבקשי צווים לירושה ולצוואה, הן בהליכי התנגדות לצוואה והן בהליכי הגנה על צוואות.

מוזמנים ליצור איתנו קשר ונשמח לעזור גם לכם להגן או להביא לביטולה של צוואה תוך שימוש בחשיבה פורצת דרך ובניסיון שרכשנו בייצוג בעלי דין בהליכים משפטיים הקשורים בירושות ועזבונות.