Site icon מקומונט לוד

ההשפעות החיוביות של משחקי מחשב

אם יודעים לווסת את זמן הבילוי והשהייה מול המסך, בוחרים כותרים מתאימים ומתחברים לעולם התוכן של הכותר, אפשר בהחלט להפיק יתרונות רבים מהחיבור למשחקי מחשב.

Photo by Sam Pak on Unsplash

למעשה, למשחקי מחשב יכולות להיות השפעות חיוביות במישורים רבים, שכדאי להכיר כאשר רוכשים לילדים כותר חדש או מחליטים לצאת להרפתקה חדשה בעצמכם, לבד או עם גיימרים אחרים. לפניכם אוסף של תועלות לכל הגילאים לקידום הרווחה הרגשית ושיפור היכולות המוטוריות והקוגניטיביות:

תכנון אסטרטגי

חשיבה אסטרטגית קריטית להמשך, ובמסגרת משחקים שונים נדרשים הגיימרים לתכנון אסטרטגי, בחירת טקטיקה מנצחת, כדי שלפיה יהיה אפשר לתכנן את דרכי הפעולה להשגת המטרות והיעדים ולשפר את סיכוי ההצלחה ולהתמודד גם אם שינויים לאורך הדרך, לזהות סיכונים, להגיב בזמן. באמצעות המשחקים השונים אפשר בהחלט לשפר את החשיבה והתכנון האסטרטגיים.

שכלול הקוגניציה

אין ספק שכותרים רבים מסייעים בפיתוח קוגניטיבי באספקטים מגוונים ורבים כמו למשל, התמודדות יצירתית עם פתרון בעיות, שיפור החשיבה הביקורתית, מסייעים בשיפור הזיכרון לטווח הקצר ולטווח הארוך, תוך שיפור המיקוד, הקשב והריכוז במיוחד נוכח כל הסחות הדעת ורעשי הרקע שיש לעיתים במהלך הפעילות עצמה.
האחים סופר מריו הוא דוגמא לכותר אהוב ופופולארי שיכול לסייע לכל הגילאים לשפר את הקוגניציה בעת תכנון מהלכים מצד הגיימרים, תשומת לב לפרטים בהימנעות ממכשולים, חשיבה יצירתית בהתמודדות עם אתגרים ומשימות וחידות ושיפור הסבלנות.

נפלאות המוטוריקה

לא תמיד במהלך היום יום יש לנו הזדמנות לעבוד ולשפר את המוטוריקה העדינה, אבל במסגרת משחקי מחשב שונים הגיימרים נדרשים לתמרן במרחב ויזואלי ותוך כדי גם עובדים על תיאום בין יד לעין, להגיב בדרך כמה שיותר זריזה ומהירה ובעיקר – מדויקת להתרחשויות באמצעות עכבר, מקלדת וכדומה, לתמרן אובייקטים קטנים במיוחד בכותרים המבוססים על פאזלים ובמשחקי סימולציה כמו גו קארטינג של סופר מריו, גם להוציא אנרגיות ולשפר את התנועתיות.

ללמוד תוך כדי הנאה

חוויית הלמידה היא חלק בלתי נפרד מחוויית המשחק – בין אם מדובר בהכרות עם מרחבים גיאוגרפיים או אירועים היסטוריים, שיפור היכולות המתמטיות, שעשועים ואתגרים מדעיים וכל זה תוך כדי למידה מרתקת להפקת הנאה מקסימלית.

צילום: freepik

כותרים רבים בעלי מטרות חינוכיות ואפשר להתאים לגיל הגיימר את הכותר הנכון עבורו שיתחבר לחייו האישיים ולתכני הלמידה העדכניים או אלה שבאמת מעניינים אותו.

כמו כן, תוך כדי פעילות משפרים גם את הבנת הנקרא, הבנת הנשמע, פיתוח המעוף והדמיון וכן שכלול החשיבה היצירתית וההבנה הטכנולוגית, שיפור שליטה בשפות אחרות במיוחד בשפה האנגלית ושליטה ברכיבי המחשב.

בדרך לאינטראקציה חברתית

ישנם כותרים שמעודדים אינטראקציה משותפת, כך שהם יכולים לקדם ולטפח שיתוף פעולה, תקשורת חיובית, שפה מילולית, שיפור הכישורים החברתיים ועבודת צוות ורבים גם מכירים דרך כותרים שונים חברים חדשים עמם הם נפגשים לאחר מכן בחיים האמיתיים וליהנות מקהילה חזקה עמה אפשר להתייעץ און ליין ולהיפגש אוף ליין.

סוג של תרפיה

לא תאמינו אבל גיימינג בהחלט יכול להיות פעולה להרגעה במיוחד בתקופה כה מתוחה בה רבים מחפשים פסק זמן והזדמנות לנקות את הראש.

בעולם הווירטואלי אפשר לעיתים להתנתק ממה שמעיק ומטריד. הפעילות גם מעודדת מוטיבציה ותוך כדי ההתקדמות בה יכולה מאוד להעלות את המשמעת העצמית ולחזק את כוח ההתמדה ולסייע גם במציאת החוסן הרגשי והנפשי שחשובים מאוד בחיים, בכל שלב ובכל גיל. כאשר מצליחים במשימות הביטחון העצמי עולה וחלה הטבה במצב הרגשי.