Site icon מקומונט לוד

החופשה הבאה שלכם בלוד: חותרים להקמת בית מלון בעיר

בעקבות רשמיו החיוביים מהביקור בלוד, שלח מבקר המדינה מכתב לכמה שרים, במכת כתב בשבחה של לוד וציין את החיסרון במלון בעיר. ראש העיר מקדם בניית מלון בעיר בשיתוף משרד התיירות.

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, השופט (בדימ’) יוסף חיים שפירא, הגיעו לסיור בלוד עם צוות משרדו, בהשתתפות ראש העיר עו”ד יאיר רביבו והנהלת העירייה. את רשמיו מהביקור שלח מבקר המדינה לשר האוצר משה כחלון, שר הפנים אריה דרעי, שר החינוך נפתלי בנט ולשר התיירות יריב לוין. “סיור זה היה מרתק הואיל ומדובר, כידוע, בעיר אשר מצד אחד ממוקמת בטבורה של מדינת ישראל – בהצטלבות צירי התנועה המרכזיים ביותר במדינה, ומן הצד השני מורכבת מבחינות רבות, לרבות המרקם החברתי…בהמשך לכך נמצאת העיר בתקופה האחרונה בהתפתחות מואצת, בתחומי הבנייה, החינוך ועוד. כך גם, לאחרונה אף נחתם הסכם גג אסטרטגי אשר עתיד ליצור שינוי משמעותי בכל רחבי העיר” כך מציין מבקר המדינה ומוסיף: “בהקשר זה אציין שתמהתי על כך שעדיין אין בעיר לוד אף בית מלון חרף קרבתה לשדה התעופה הבינלאומי של ישראל”.

שר התיירות יריב לוין בעת ביקורו בלוד באפריל אשתקד. צילום באדיבות דוברות עיריית לוד

שר התיירות יריב לוין שהיה כאמור בין המכותבים, השיב למכתו של מבקר המדינה: “אני בהחלט שותף לעמדה שיש לעיר בלוד פוטנציאל להקמת בית מלון, בשים לב למיקומה המרכזי בסמוך לדרכים ראשיות ובסמוך לשדה התעופה. לשמחתי מצאתי בראש עיריית לוד מר יאיר רביבו שותף מלא לראיה זו, תוך שישנה נכונות לעשות כל מאמץ להביא לכך שבית מלון אכן יוקם בעיר” מציין שר התיירות ומוסיף כי “משרד התיירות הרחיב את מפת הישובים לצורך מתן מענקים להקמת בתי מלון, כך שהעיר לוד הוכללה במפה כאמור, לאור זאת, זכאים היום יזמים אשר יקימו בית מלון בלוד לקבלת מענקים”.

השר מפרט עוד כי ניתנה במסגרת המענקים עדיפות להקמת בתי מלון עממיים, (בתי מלון של שלושה כוכבים, מוטלים והוסטלים) וכי במסגרת זו, יזם אשר יקים בתי מלון כאמור בתחומי העיר לוד יהיה זכאי למענק משמעותי של עד 33% מעלות הבניה, נוסף על זכויות בניה למגורים במסגרת התיקון לחוק התכנון והבניה, בשיעור של 20% בחלק מהמגרשים המיועדים למלונאות, באופן שמגדיל משמעותית את הכדאיות הכלכלית של הקמת מיזם כזה בלוד.

“התנאים החדשים אשר מעמיד משרד התיירות לרשות יזמים אשר יבנו בתי מלון בעיר לוד הינם אטרקטיביים וחסרי תקדים” ציין השר לוין, “גורמי המקצוע במשרד התיירות עמדו ועומדים לרשות העירייה על מנת לסייע לכל יזם המבקש להקים בית מלון בלוד, ולהביא למימוש הפרויקט כאמור”.

ראש העיר עו”ד יאיר רביבו הודה למבקר המדינה על מכתבו המפרגן, וכן לשר התיירות יריב לוין על נכונותו לסייע ולהעניק תמריצים ליזמים להקים בית מלון בלוד. “אחת ההחלטות האסטרטגיות שלנו היא להפוך את לוד מעצמה תיירותית, בהיותה אחת הערים העתיקות ביותר בארץ אשר היוותה את עורק התנועה העיקרי של ארץ ישראל. העיר משופעת באתרי תיירות, החל מפארק השלום, חן אל חילו, בית הקשתות,  בית הבד, המסבנה, ועד לגולת הכותרת של הממצאים אשר טמון ברצפת הפסיפס מהמפוארות ביותר שהתגלו בישראל. בנסיבות אלה ובשל קרבתה של לוד לנמל התעופה הבינלאומי שלנו, אני משוכנע שקיימת הצדקה כלכלית להקמת מלון קטן בלוד שישמש את התיירות הנכנסת והיוצאת מישראל. נעבוד בתיאום ובשיתוף משרד התיירות לקדם את הפרויקט החשוב”.