Site icon מקומונט לוד

החורף הוא זמן מתאים לתיקון גגות רעפים

גגות רעפים הם גגות נפוצים בישראל. יש להם שלל יתרונות מבחינה אסתטית וגם מבחינה טכנית: אלה גגות קלים יחסית לגגות העשויים מבטון, עמידים- אם נבנו באופן מקצועי, וגם מספקים בידוד ברמה טובה. בנוסף, ניתן לבצע תיקון גגות רעפים בקלות יחסית כל עוד הדבר נעשה על ידי בעלי מקצוע.

אילו תקלות נפוצות בגגות רעפים?

למה בחורף?

החורף הוא זמן מתאים לתיקון גגות רעפים. תמונה: באדיבות אתר pixabay

ממש כמו ברכב, גם בגג רעפים ישנם הטיפולים השגרתיים אותם מבצעים כהקדמת תרופה למכה (או לטסט)  ואותם מומלץ לבצע בקיץ, וישנם תיקונים שנעשים רק כאשר מתגלה תקלה בעקבות נזק שקורה תוך כדי תנועה. רעף שנשבר כתוצאה מרוחות, ברד או גשם חזק, היא תקלה שלא ניתן יהיה למנוע בטיפול השגרתי כך שיהיה צורך בתיקון בחורף. עקבו אחר התחזית ומצאו רצף של ימים ללא גשם (וניתן למצוא בארץ לא מעט כאלה) והזמינו את בעל המקצוע שיבצע תיקון וגם יבדוק את מצב תעלות הרעפים ופתח המרזב כעת, לאחר שהספיק להצטבר לכלוך נוסף כתוצאה מהרוחות הגשמים.

האם ניתן לתקן לבד?

גם אם יש לכם חוש טכני וגישה לנושא, אל תבצעו תיקוני רעפים לבד. מדי שנה ניתן לשמוע על אסונות שקרו כתוצאה מטיפוס ושהיה לא זהירים על גג רעפים. רק בעל מקצוע שהוכשר וקיבל רישיון לעבודה בגובה מוסמך לעשות זאת וחשוב שלא יעשה זאת ביום גשום או לאחר גשם, ימים בהם הגג חלק מאוד.

לסיכום, תיקון גגות רעפים בהחלט אפשרי גם בחורף, אך חשוב שהעבודה תתבצע על ידי גגן מומלץ.