Site icon מקומונט לוד

החלטתם להביא ילד לעולם עם חבר/ה קרוב/ה? אל תוותרו על הסכם

קרדיט - Freepik

היום משפחות נוצרות גם בדרכים שונות מהדרך המסורתית והמוכרת. גם מבנה המשפחה אינו בהכרח אבא, אמא וילדים. ישנן משפחות עם שני אבות, שתי אימהות או כאלה שנוצרו בהורות משותפת בה יש אמנם אבא ואמא אך אלה מעולם לא ניהלו קשר זוגי. הורות משותפת הופכת נפוצה יותר ויותר. לעיתים אלה אנשים זרים לחלוטין שהכירו במיוחד למטרה זו ולעיתים אלה אנשים המכירים זה את זה. בשני המקרים מומלץ להורים לערוך הסכם הורות משותפת בו הם מפרטים את כל הנושאים שיכולים לצוץ במהלך גידול הילד, החל מנושאים כלכליים, דרך זמני שהות ומשמורת ועד הסכמה על ערכים וחינוך לילד.

מהם הנושאים שחשוב לכלול בהסכם גירושין?

הסכם גירושין שנוצר בהסכמה בהליך גישור נותן שליטה מוחלטת לבני הזוג על תוכנו ועל ההסכמות המעוגנות בו. כדי שההסכם יקבל תוקף משפטי חשוב שאת התהליך יוביל מגשר שהוא גם עורך דין הסכם גירושין ובפרט עורך דין לענייני גירושין המייצג גם בבית המשפט. על-מנת שיהיה בעל ניסיון רב וידע מהם הנושאים שחשוב להסדיר בקשר לגירושין. (אין דבר כזה הסכם שנקבע על ידי בית המשפט – רק פסק דין). ישנם מספר נושאים עיקריים שצריכים להיות כלולים בהסכם. הראשון הוא חלוקת רכוש, אם יש הסכם ממון שנחתם לפני הנישואין או במהלכם ההסכמות שבו יבואו לידי ביטוי בהסכם הגירושין. חשוב לפרט בהסכם את כל הרכוש הקיים, כולל זכויות סוציאליות, נכסי מוניטין וקריירה ועוד. נושא שני הוא הסדרי שהות עם הקטינים. יש להחליט האם המשמורת משותפת או לא  ולקבוע זמני שהות בהתאם. נושא שלישי הוא מזונות ילדים קטינים הנגזרים הן מהסדרי השהות שנקבעו והן ממצבו הכלכלי של כל הורה ומהכנסותיו של כל הורה.

מהי צוואה הדדית?

זוגות רבים המגיעים לגיל השלישי מעדיפים לדעת שהסדירו מראש את נושא ההורשה בצוואה ופעמים רבות, הם רוצים לעשות זאת במשותף כשהם נסמכים על הוראות הצוואה זו של זה. זאת, באמצעות עריכת צוואה הדדית. בדרך כלל, במסגרת צוואה הדדית מצווה כל אחד מבני הזוג להעביר את כל עיזבונו לבן הזוג האחר שנותר כעת לבדו ולאחר שזה ילך לעולמו – לילדיהם המשותפים. הדבר נותן ביטחון לכל אחד מבני הזוג שאינם יודעים מה יקרה מחר ומי מהשניים ילך ראשון לעולמו. כאמור, מעבר  להעברת העיזבון הדדית הראשונה, יכולים בני הזוג יחד להחליט כיצד יחולק העיזבון לאחר שגם בן הזוג השני ילך לעולמו. על מנת לערוך צוואה הדדית, מומלץ לפנות אל עורך דין צוואות בתל אביב או לפי אזור מגוריכם המתמחה בתחום ויש לו ניסיון רב בעריכת צוואות מסוג זה.

עו”ד ד”ר דינה ארליך חורש מתמחה בענייני משפחה על כל סוגיהם ובעלת ניסיון רב בעריכת צוואות מורכבות. היא מלווה ומייצגת את לקוחותיה במקצועיות ורגישות. מוזמנים ליצור קשר.