Site icon מקומונט לוד

הישג מרשים בחינוך: לוד מועמדת לפרס החינוך הארצי!

לראשונה בתולדות העיר, מועמדת לוד לפרס החינוך הארצי לאחר שרק לפני כשבועיים זכתה העיר בפרס החינוך המחוזי לשנת תשע”ז, זאת בהמלצתה החמה של מנהלת מחוז המרכז במשרד החינוך, עמליה חיימוביץ.

הועדה היוקרתית של פרס החינוך הארצי בראשותה של גילה נגר, המשנה למנכ”ל משרד החינוך, סייר בלוד והתרשמה מהעשייה החינוכית הענפה, מהתנופה המשמעותית ומהתהליך האדיר שהתחולל בכל מסגרות החינוך בעיר, בדגש על מתן מענה הוליסטי בחברה רב תרבותית ומאתגרת הקיימת בלוד.

חברי ועדת פרס החינוך הארצי עם ראש העיר וראשי מערכת החינוך בלוד. צילום באדיבות דוברות עיריית לוד

בתחילת הביקור בבי”ס הראל, פגשה הוועדה את הנהלת העיר וראשי מערכת החינוך, וכן מנהלים, תלמידים, צוותי חינוך והנהגת הורים, אשר כל אחד שיבח בהתלהבות את העשייה החינוכית, את גאוות היחידה ואת השותפות הפורה והמצמיחה עם העירייה. את התפיסה החינוכית העירונית, הציג מנהל אגף החינוך, שלום עזרן.

בדבריו לחברי ועדת הפרס, ציין ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו כי העיר לוד עברה בארבע השנים האחרונות מהתמסכנות למצוינות וכי הפרס מגיע ללוד בשל התהליך שעברה העיר, הגדול והמשמעותי ביותר מכל עיר אחרת במדינה.

מנהלת מחוז מרכז במשרד החינוך, עמליה חיימוביץ: “יש בלוד חשיבה אסטרטגית עמוקה לטווח הארוך. קיימת שותפות מלאה וחשיבה משותפת בין המחוז והמשרד לרשות, מתוך תפיסה שאין משהו שהמחוז והרשות לא ייקחו על עצמם כדי לקדם את מערכת החינוך בלוד. אין בלוד את המילה אי אפשר. בסיום יום כזה ראו בוועדה שהעיר ראויה לפרס חינוך ארצי. אני חושבת שזאת העיר שמגיע לה הפרס”.

תלמידי עיר מנגנת מבית הספר למחוננים ומצטיינים במוסיקה, הלהיבו את חברי הועדה בחאן אל חילו. צילום באדיבות דוברות עירית לוד

יו”ר הועדה גילה נגר משנה למנכ”ל משרד החינוך: “אני שמחה ומאושרת להיות היום בלוד. האומץ האמונה והאהבה עליהם דיברתם במהלך היום ניכרים בעשייה החינוכית היישובית. התרשמתי מאוד מהאומץ של הנהגת העיר לקבל החלטות ולהוביל שינויים, מהאמונה בילדים ובצוותי ההוראה, ומאהבה שראינו בעיניים. יש כאן עיר של אנשים והצלחה לגעת ולחבר את כולם. יש כאן הנהגה מדהימה וצוות מדהים, עם המון להט ואמונה ורצון לעשות את השינוי. אהבתי את האמירה של ראש העיר על התהליך והמעבר מהתמסכנות למצוינות, בהחלט ראוי להערכה. אני מאמינה שאם ראש העיר יודע להלהיב מתוך הלב, לשמש דוגמה אישית, זה מדביק את כולם. תודה על עבודה מדהימה, יש כאן מהפיכה ולא רק בחינוך, ואין סיפוק גדול מאשר לראות שזה מתממש”.

ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו: “עצם מועמדותנו כראויים לפרס החינוך הארצי, מהווה הישג ענק נוסף למערכת החינוך הנפלאה שלנו, וביטוי על עבודה ראויה לשבח, על נחישות וחדשנות, תוך העמדת אתגרים בחינוך ושיתוף פעולה פורה ומצמיח.

“תודתי העמוקה לסגני יוסי הרוש מחזיק תיק החינוך, למנהל אגף החינוך שלום עזרן ולכל צוות עובדי האגף, למפקחים המלווים את העיר, להורים, למנהלים ולמנהלות, המורים והמורות, הגננות והסייעות, ולכל צוותי החינוך בעיר שעושים מלאכה קשה ומקצועית, הראויה לשבח והוקרה. תודה מיוחדת לידידת העיר ומבחינתי ליקירת העיר, מנהלת המחוז, עמליה חיימוביץ,  על דבריה המפרגנים ועל השותפות המלאה. תודה מיוחדת גם ליו”ר והעדה, גילה נגר, על המילים החמות בסיום הביקור. אנו עושים את עבודתנו באמון, באומץ ובאהבה ואנו הכי ראויים לפרס! בע”ה, נעשה ונצליח”!