Site icon מקומונט לוד

הכן עירך לחורף: חברת החשמל ועיריית לוד יצאו למבצע גיזום עצים ברחבי העיר

בשבועיים הקרובים יתבצעו בעיר לוד עבודות גיזומים של חברת החשמל בעצים העוברים בסמוך לקוי מתח. השנה, בשונה משנים קודמות, עבודות הגיזום יתבצעו בפיילוט חדש על מנת לשפר את היעילות הכלכלית בתהליך הגיזום ובנוסף יצירת חשיבה סביבתית וירוקה בכל הנוגע לפינוי הגזם מהעיר ותחילת שימוש במרסקת.

על שיטת הביצוע החדשה סיפר ניסים רז, סגן מנהל אגף התפעול לענייני חזות העיר, לכתב מקומונט לוד: “לאורך השנים, הובן לי כי תהליך גיזומי חורף אינו מתבצע כהלכה. מספר פעמים בעבר, ניסיתי לייצר שיתופי פעולה אשר ישדרגו את התוצאה הסופית של גיזומים אלה. עם זאת, ניסיונות אלו לא צלחו לאורך השנים.

“לעומת זאת, השנה הרגשתי כי הקרקע בעיר בשלה לשיתופי פעולה חדשים אשר לא ניסינו אותם בעבר. לכן הגעתי לחשיבה מחודשת כי יש לנסות ולייצר שיתוף פעולה בין קבלן הגינון של העירייה (אלומות) לחברת החשמל, על מנת לשפר את רמת הגיזומים בגיזומי החורף של חברת החשמל. מעל הכול ולאור העובדה שבטיחות היא נר לרגלי העירייה ועקב העובדה שבחורף האחרון נגרמו נזקים מקריסתם של עצים, היה חשוב לבצע שינוי בנוהל העבודה כהכנה לחורף”.

נזקי הסופה בלוד בחורף שעבר. צילום: אביחי טבק

רז מוסיף, כי “לאחר ישיבה בין מחלקת הגינון לחברת החשמל, הצלחנו לייצר את שיתוף הפעולה. כאמור, ההסכמות בעקבות שיתוף הפעולה הן כי חברת החשמל תבצע גיזומים מקיפים לעצים בעיר, וקבלן הגינון יפנה את הגזם מנקודות הגיזום לנקודות איסוף. לראשונה מחלקת הגינון, מתחייבת לרסק את הגזם במקום להטמין, בנקודות האיסוף. גם בפעולה זו העירייה חוסכת כסף, שכן פעולת הטמנת הגזם יקרה משמעותית מפעולת ריסוק הגזם”.                       .

עוד אמר, כי “במידה ופיילוט זה יצליח, אני סמוך ובטוח בכך שהוא יחסוך כסף רב לעיריית לוד ויתרום רבות לתהליכים אותם העיר עוברת בשנים האחרונות, בה היא חותרת להיות עיר יותר ידידותית לסביבה“.