Site icon מקומונט לוד

המדינה החליטה: כפר דהמש יסופח סופית למועצה האזורית שדות דן

הוועדה הגאוגרפית במינהל הפיתוח של משרד הפנים החליטה בשבוע שעבר כי הכפר הערבי דהמש השוכן בגבולות הערים לוד-רמלה-ומועצה אזורית שדות דן, יישאר מסופח לשדות דן ויהיה תחת אחריותה, ולא יסופח לערים לוד או רמלה, כך עולה מהדו”ח המסכם של הוועדה.

במשך שנים רבות נלחמו עיריית לוד והעומד בראשה יאיר רביבו כנגד הכוונה לספח את הכפר דהמש לעיר לוד, כשבמקביל דרש ראש העיר שהמדינה תחליט לאיזה רשות מקומית כן ישתייך גאוגרפית הכפר, ממנו סובלים תושבי האזור כולו מעשן שריפות פיראטיות של פסולת וחומרים רעילים ע”י עבריינים ופורעי חוק, ומסכנים את בריאות התושבים.

וכך נכתב בהחלטת הוועדה: “חברי הוועדה סבורים כי כדי למנוע זעזוע ושינוי קיצוני בתנאי המגורים של תושבי דהמש יש להותירם בשיוך המוניציפאלי הקיים, קרי, במועצה האזורית שדות דן, שהיא הרשות החזקה מבין שלוש הרשויות בכלל ההיבטים שנבחנו”. על ההחלטה שלא לספח ללוד, נכתב: “בשל אתגרים חברתיים ומוניציפאליים עימם מתמודדת עיריית לוד, כפי שהוצגו בהרחבה לעיל ובמהלך דיוני הוועדה, סוברת הוועדה כי חלופת שיוך מתחם דהמש ללוד אינה מתאימה לא סבירה ולא נכונה בעת הזאת. לכן הוועדה שוללת חלופה זו”.

ראש העיר רביבו ותושבי לוד בהפגנה נגד השריפות הפיראטיות, סמוך לכפר דהמש (ארכיון).

עם קבלת ההחלטה מסר ראש העיר לוד עו”ד יאיר רביבו: “החלטת המדינה ההיסטורית לה חיכינו שנים רבות, תחייב כעת את המועצה האזורית שדות דן אשר הכפר הושאר רשמית בשטחה – לדאוג מצד אחד לצרכיהם הגשמיים של תושבי דהמש ומאידך, תחייב את המועצה לאכוף את הפעילות הבלתי-חוקית בכפר עפ”י הדין. זוהי בשורה ללוד ותושביה, ואני מקווה כי ענני העשן הסמיך והמסוכן אותו נושמים תושבי שכונות דרום לוד וחלק מתושבי רמלה – ימוגרו סופית והסבל הרב יגיע אל קיצו”.