Site icon מקומונט לוד

המדריך להשכרת משרדים

מתכננים להקים חברת סטארט-אפ או עסק אחר ומחפשים משרד מתאים? האם אתה פרילנסר ומחפש משרד במחיר משתלם, במיקום מרכזי ועם כל התנאים הנדרשים לעבודתך? ובכן, כדאי לדעת כי בעלי חברות, יזמים ופרילנסרים מתמודדים עם דילמה דומה כאשר עליהם לבחור משרד מתאים לצרכי ולמאפייני העסק שלהם. כדי לקבל החלטה נכונה ומשתלמת כלכלית הכנו עבורכם מדריך להשכרת משרדים.

פרמטרים חשובים לבחירת המשרד

לפני שאתם ממהרים לחפש משרד בלוחות מודעות דיגיטליים, בסוכנויות תיווך ובעזרת חברים וקרובי משפחה, עליכם לאפיין מהם הצרכים הייחודיים שלכם, וכמובן להגדיר מראש מהו התקציב. אין לשכוח כי מעבר לשכר הדירה יש עלויות נוספות כמו דמי ניהול וארנונה. הפרמטרים החשובים לבחירת משרד פרטי להשכרה הם מיקום, דרכי גישה, גודל ומפרט טכני של המשרד, נגישות, איכות הבנייה, תשתיות (חשמל, אינטרנט, מיזוג וכדומה), פתרונות חניה, גימור המשרד, קרבה לעורקי תחבורה ראשיים, לתחבורה ציבורית ולספקי שירותים נדרשים כמו דואר, בנקים, מסעדות וכדומה.

בנוסף חשוב לקבל החלטה רק לאחר ביקור במשרד, יש לעיין היטב בחוזה, מומלץ להיעזר בעורך דין מקצועי המתמחה בתחום הנדל”ן, וחשוב להבין מי משכיר את הנכס ואיזה התניות יש בחוזה השכירות, לדוגמה פינוי מוקדם, הארכת חוזה וכו’.

אילו סוגים של משרדים להשכרה קיימים בשוק?

לאחר אפיון מדויק של צרכי העסק והצרכים הייחודיים שלכם, כדאי לדעת כי יש מגוון סוגי משרדים בשוק, חלקם בבעלות פרטית, ויש משרדים המנוהלים על ידי חברות ניהול המתמחות בהשכרת משרדים. יש הבדל משמעותי בין משרד הממוקם בבניין מגורים משותף לבין משרדים להשכרה הנמצאים במגדלי משרדים במרכזי הערים הגדולות ובאזורי מסחר ותעשייה, הן מבחינת מחיר והן מבחינת גימור, מיקום ושירותים נלווים לשוכר.

כדאי לדעת כי במרכזי הערים הגדולות ניתן למצוא משרדים רבים בבנייני מגורים, יש גם משרדים הממוקמים במבנים מסחריים כמו קניונים ומרכזי קניות, עם זאת המיקום עשוי להיות פחות אטרקטיבי ויש לבדוק מהו שכר הדירה במקום. לעתים ניתן להוזיל עלויות ולשכור משרד במיקום מרכזי ונוח עם עסק נוסף, אך יש בכך סיכון אם לא מסתדרים או במקרים בהם אחד העסקים מתקשה לשלם שכר דירה.

חשוב לזכור כי משרד פרטי יש לתחזק, לכן מעבר לעלות ההשכרה יש להתחשב בעלויות נוספות כמו אינטרנט, רהיטים, הובלה, עיצוב, שירותי ניקיון, ציוד מחשבים ותקשורת ועוד.

כמו כן, כיום ישנה אפשרות להוזיל עלויות ולשכור משרדים מעוצבים בחללי עבודה משותפים, פתרון מצוין לחברות בתחילת דרכן, לעסקים קטנים, לפרילנסרים ועוד. הקונספט של חללי עבודה משותפים הולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות, בארץ ובכל העולם.

מתחם עבודה משותף כחלופה להשכרת משרד

טרנד מתחמי העבודה המשותפים מתפתח במהירות בארץ, זו חלופה אטרקטיבית לבעלי עסקים רבים, במקום השכרת משרדים הכרוכה בהתחייבות לטווח ארוך ובעלויות גבוהות, שוכרים שטח עבודה לפי הצורך וזוכים גם ליתרונות רבים כמו סביבת עבודה חדשנית, עיצוב מודרני ומרהיב, עלויות זולות, אבזור עשיר, תשתיות מתקדמות ומיקום מרכזי. כמו כן בחללי עבודה משותפים יש טרקלין עסקים מפואר בו ניתן לקיים פגישות עבודה בנוחות ובדיסקרטיות, חדרי ישיבות, אפשרות לנטוורקינג, וגם זוכים לסביבת עבודה צעירה, דינמית, חדשנית ומאתגרת.

השכרת משרדים. תמונה באדיבות: pixabay