Site icon מקומונט לוד

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

תאונת דרכים
תאונת דרכים קטלנית (ארכיון). צילום: משטרת ישראל

נהג אשר מקבל זימון מהמכון הרפואי לבטיחות בדרכים יודע כי רישיון הנהיגה שלו מצוי בסכנה. נהגים אשר מקבלים זימון מהמכון הרפואי לבטיחות בדרכים יהיו: נהגים בגיל השלישי אשר לעיתים הרישיון שלהם יפסל בשל גילם על אף שהם כשירים לנהיגה, נהגים שנתפסו בעבירות תנועה רבות ומהווים סכנה על הכביש, נהגים אשר נוטלים תרופות שיכולים להשפיע על הנהיגה שלהם, נהגים שנתפסו נוהגים בשכרות או תחת השפעת סמים ועוד. המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא גוף אשר מטרתו היא לבחון את כשירותו של הנהג לנהיגה ולהעביר את המסקנות למשרד הרישוי אשר בהתאם למסקנות יקבל את ההחלטה לגבי שלילת הרישיון של הנהג לפרק זמן כלשהו או לצמיתות.

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים – במה מדובר?

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא הרופא המוסמך של משרד הרישוי ואליו מופנים מבקשי רישיון שונים על מנת לוודא שהם כשירים לנהיגה או נהגים אשר משרד הרישוי רוצה לבחון האם הם כשירים לנהיגה בשל סיבות שונות. במסגרת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים מתבצעות בדיקות רפואיות פיזיולוגיות וגם בדיקות בתחום הנפשי על ידי אנשי המקצוע המתאימים. לא פעם יערך לנבדק גם מבחן ממוחשב.  ניתן לומר כי כל אדם שמגיע למרב”ד יעבור כמות בדיקות וסוג בדיקות הרלוונטיות לסיבה שבגינה הוא זומן למכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

האם ניתן להתכונן לבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

יש נהגים אשר הרישיון שלהם מותלה עוד טרם הם ניגשו לבדיקות או כאשר הם נדרשים להציג מסמכים רפואיים כאלה ואחרים. יחד עם זאת, לא פעם עורך דין תעבורה מקצועי ומנוסה יכול לבטל את התליית הרישיון המדוברת ועל כן כדאי להיעזר בו. כאמור, כל נהג עתיד לעבור הן בדיקות גופניות רפואיות על ידי רופאים רלוונטיים והן הערכה פסיכולוגית או פסיכיאטרית על ידי אנשי מקצוע רלוונטיים. בהתאם לבדיקות שמתבצעות תתקבל החלטה של המכון האם להמליץ על כשירות או אי כשירות לנהיגה של האדם שנבדק. חשוב מאוד שלא להגיע למכון הרפואי לבטיחות בדרכים לבד אלא עם עורך דין תעבורה מקצועי ומנוסה, אשר ילווה את האדם. עורך דין תעבורה מקצועי יודע איזה בדיקות יידרש לעבור כל אדם במכון בהתאם למצבו וכיצד הוא יכול להתכונן לקראת הבדיקות הללו בצורה הטובה ביותר שיכולה להיות.

מה עושים אם המכון הרפואי ממליץ לא לתת כשירות?

ישנם לא מעט מקרים שבהם המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ממליץ למשרד הרישוי לא לתת כשירות לנהיגה לאדם שהם בדקו. חשוב מאוד לדעת שגם אם המכון המליץ שלא לתת כשירות ניתן כיום לערער על ההחלטה הנ”ל. כמובן שלא כדאי לערער על ההחלטה הנ”ל באופן עצמאי. בכדי להגדיל את הסיכויים שוועדת הערר תקבל את הערעור שלכם, עליכם להגיע עם עורך דין תעבורה מקצועי ומנוסה.

חשוב מאוד לדעת שלא כל עורך דין תעבורה הוא בקיא ומנוסה בתחום המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. טרם אתם בוחרים בעורך דין שילווה אתכם בכל התהליך במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, עליכם לבדוק מראש האם מדובר על עורך דין שבאמת כדאי לבחור בו כי יש לו את הידע, הניסיון והיכולת להתמודד מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים בצורה הטובה ביותר ולסייע לאדם שתתקבל החלטה חיובית לגבי הכשירות שלו לנהיגה.

מאמר זה נכתב על ידי ניר שלום, לעורך דין ניר שלום יש ניסיון של למעלה מעשור בתביעות תעבורה, דיני תעבורה ובנוסף תעודת חוקר תאונות דרכים מה שמביא להכרעות רבות אל מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

 מעוניינים לשמוע עוד? צרו קשר עוד היום 077-9976882