Site icon מקומונט לוד

הסגר יתחיל ב-13:00 | תושבים מתלוננים: “לא מקבלים אישורי עבודה – איך נתפרנס?!”

היום בשעה 13:00 ייכנס לתוקפו הסגר על שכונות גני יער וס״ח אותו אישרה הממשלה אתמול, בנוסף לסגר על שכונות הרכבת, נווה שלום ופרדס שניר. ובינתיים, תושבים זועמים: “פונים לרח”ל (רשות חירום לאומית. א”ט) אבל מקבלים תשובה שלילית באופן גורף”. 

היום בצהריים יכנסו לתוקף הגבלות התנועה בשכונות נוספות בעיר ותושבים רבים זועמים על חוסר הבהירות ואי הידיעה בנוגע למותר ולאסור לגביהם, וכן לגבי אופן ביצוע ההסגר וכיצד יתפקדו בשבוע הבא, עם פתיחת שבוע העבודה.

“מה קורה אם אני עובדת חיונית והילדים שלי נמצאים בגנים פרטים מחוץ לשכונה? אני יכולה להוציא אותם?” שאלה הדס, תושבת שכונת גני יער באחד הפורומים בעיר, ונענתה אחרי זמן קצר על ידי גורם רשמי ש”הילדים שלך כלל לא יכולים לצאת מהשכונה למסגרות”.

“מאיפה אני אסגור את החודש??? אני לא יכולה להשאיר 4 ילדים בבית ולצאת לעבוד?!”, תהתה בחוסר אונים הדס, “לא הבנתי אם אני יכולה לצאת מחוץ לשכונה גם הילדים יכולים כי הגן שלהם לא בשכונה ומוסדות החינוך לא סגורים בעיר לוד”.

גם קרן, תושבת אחרת מהשכונה, הזדעקה לאחר שקיבלה תשובה שלילית לגבי אישור לצאת לעבודתה ביום ראשון, וזאת על אף שהציגה אישור רשמי שעבודתה חיונית – ובכל זאת בקשתה לא התקבלה. “זה פשוט מוזר” אמרה.

תוך דקות מפרסום ההודעה על הסגר הצטברו עשרות רבות של פניות של תושבים לגוף הרשמי האחראי על ניפוק אישורי תנועה באזורים מוגבלים – רשות החירום הלאומית (רח”ל), אך מהר מאוד התברר – אחד אחרי השני כל הפונים זכו לתשובה שלילית.

מתוך קבוצות הווטסאפ

מי שניסה לעשות סדר בדברים ולתווך בין התושבים לגוף הממשלתי היה חבר המועצה גיל חדד שמצד אחד הסביר לתושבים את המצב ואת החלטת הממשלה וגופי הביטחון ומצד שני פנה באופן אישי לאחראים וניסה לשכנע אותם לבחון באופן עמוק יותר כל בקשה, על מנת שפרנסתם ושגרת יומם של כמה שיותר תושבים לא תיפגע.

בכל מקרה, הסגר בשכונת גני יער וס”ח (צפון העיר, סמוך למטות הבנקים מזרחי ולאומי) יתחיל בשעה 13:00. על פי הגדרות הממשלה, לא תתאפשר משעה זאת כניסה/יציאה מהשכונה אלא למטרות הקבועות בצו ובמקום תתבצע אכיפה קפדנית של השיטור העירוני. חל איסור על פתיחת עסקים בשכונה למעט חנות לממכר מזון, חנות לממכר מוצרי היגיינה או חנות אופטיקה.

בנוסף, כך מבהירים בעירייה, חל איסור מוחלט לצאת מהבית גם למטרת ביקור של תושבים אחרים שגרים בשכונה.

ראש העיר יאיר רביבו ציין בעניין זה: ״כדי שנוכל להחזיר את השכונות לשגרה במהרה וכי למנוע הטלת סגר על שכונות נוספות, אני קורא לכם להקפיד על קיום הנחיות משרד הבריאות, לשמור מרחק, לחבוש מסכות ולהקפיד על היגיינה. נתאמץ, ננצח את הקורונה ונשמור על חיי יקירינו״.

ראש העיר הוסיף כי ״למרות שזה סגר נושם, המאפשר יציאה לעבודות חיוניות ולצורך הצטיידות בתרופות ומזון אני ממליץ להישאר בבתים. מוסדות החינוך, התרבות והדת יהיו סגורים בשכונות אלו״.

 

לפניות ולקבלת אישורי תנועה באזור מוגבל יש לפנות לרח”ל.