Site icon מקומונט לוד

הסוף לחתוליית הרחוב הלודאית

צילום:עמיעד טאוב

המחלקה הוטרינרית בעיריית לוד, יצאה במבצע עירוני לעיקור וסירוס חתולי רחוב.במקביל מטפל הוטרינר העירוני בעשרות גורים שהגיעו לחתוליה העירונית.

עשרות גורי חתולים הגיעו במהלך האביב והקיץ לחתוליה העירונית, בהם גורים שאמותיהם נטשו אותם או נדרסו, או כאלה שנמצאו ברחוב על ידי תושבים. חלקם של גורי החתולים עיוורים, חלקם הגיעו חולים וגוססים. הגורים הללו טופלו במסירות אין קץ במשך חודשים ארוכים על ידי צוות המחלקה הוטרינרית של עיריית לוד ועל ידי מתנדבים. כשחלו, קיבלו טיפול אנטיביוטי, עברו שטיפות בשמפו רפואי, קיבלו זריקות נגד טפילים. העירייה רכשה עבורם את כל התרופות, ואף מזון רפואי מיוחד המונע מחלות מעיים.

כעת הם גדלו ובגרו, והחלו להתייחם. בשבועיים האחרונים, עוקרו וסורסו כ- 40 חתולי החתולייה. “את חלקם הצלחנו למסור לבתים חמים, יחד עם ישראלה המתנדבת שלנו, שמגיעה יחד איתנו כל שבת לעמותת אס.או.אס ומוסרת חתולים לאימוץ” סיפרה ד”ר אור רז, מנהל השירות הווטרינרי, “שאר החתולים הועברו לפינות האכלה מסודרות בתיאום עם המאכילים, שהנחו אותנו היכן לשחרר את החתולים. הלכנו לבקר אותם בפינות ההאכלה, וכל כך שמחנו לראות אותם שם, בריאים ושלמים. חלקם זכרו אותנו ובאו להגיד שלום ולקבל ליטוף”.

צילום: עמיעד טאוב

גם לחתולים הנכים והעיוורים דאגו בחתולייה העירונית. הגורים העיוורים מצאו בית חם בזכות אלה, המתנדבת. חתולים שהגיעו עם רגליים מרוסקות שנאלצו לקטוע, מצאו מקלט חם אצל לא אחרת מאשר בביתה של ד”ר אור, מנהלת המחלקה הוטרינרית.

“אנו מודים בהזדמנות הזו למתנדבים שלנו, אלה מגני אביב שמגיעה מדי יום למחלקה ועוזרת לנו בטיפולים רפואיים, סרגיי ולודה מגני אביב שלקחו שלושה גורים יונקים ומאכילים אותם, רוזאן שקיבלה מאיתנו כל כך הרבה חתולים והביאה לנו חתולי רחוב לעיקור וסירוס ועוד רבים אחרים” הוסיפה ד”ר אור.

“החדשות הטובות, משרד החקלאות  שהקפיא את כספי העיקור והסירוס של חתולי הרחוב בשנה האחרונה, הודיע על שחרור תקציבי 2015 בשבועות הקרובים, כך שב- 2016 נוכל לצאת בשני מבצעים מקבילים, האחד מתקציב 2015, והשני מתקציב 2016”.

יחד עם זאת, כשהבינו בעיריית לוד שתקציב 2015 מתעכב, הוחלט לצאת במבצע עצמאי לעיקור וסירוס חתולי רחוב. העירייה הקציבה מימון לעיקור וסירוס 100 חתולים וזאת בנוסף ל 140 חתולים שכבר עוקרו. סך הכל עוקרו ע”י עיריית לוד 250 חתולים השנה, כאמור, במימון עצמאי של העירייה.

חתולה מתנקה ברחוב אלי כהן.צילום.עמיעד טאוב

“החתולייה העירונית עוברת כרגע ניקיון יסודי, שיפוץ וחיטוי.  אנו כבר נערכים לגל החתולים הבא שיגיע אלינו באביב הקרוב” אמרה לסיכום ד”ר אור.