Site icon מקומונט לוד

הסוף לציפייה: האם בקרוב יתחדש הפינוי-בינוי ב”מתחם הצופים”?

שלוש שנים לאחר שחברת י.ח דימרי אספה חתימות מדיירי מתחם “הצופים” בלוד, אך לא הצליחה לקדם פינוי-בינוי ריווחי בפרוייקט,  נודע למקומונט לוד כי לאחרונה חתמה החברה על שיתוף פעולה עם חברת אפריקה ישראל ובכוונתה להתניע את התוכנית מחדש. גורמים המעורבים בנושא: “3 שנים חיכינו. מה השתנה?”

בשבועות הקרובים ייבחרו תושבי שכונת “בן גוריון” הסמוכים למתחם הצופים שברחוב ההסתדרות את היזם שיקבל לידם את פרוייקט ההתחדשות העירונית ‘מתחם הצופים’ שבמרכז העיר. רגע לפני פרסום הזוכים במכרז, נודע למקומונט לוד כי חברות הנדל”ן הגדולות והותיקות י.ח. דמרי ואפריקה ישראל חתמו בינהן על הסכם שיתוף פעולה, וזאת לאחר שדמרי שהתמודדה לבדה על ניהול הפרוייקט לפני 3 שנים – נכשלה בהוצאתו לפועל.

על פי גורמים הקרובים לנושא ודיירים במתחם, כבר לפני 3 שנים אספו נציגי חברת הבנייה י.ח.דימרי חתימות מדיירי המתחם המאפשרות להם הוצאתו לפועל, אך בשלב כלשהו החליטו בדימרי לעצור את הפרוייקט, ככל הנראה בשל אי-כדאיות כלכלית.

במהלך שלוש השנים האחרונות עלו טענות רבות מצד תושבים כנגד התנהלותה של י.ח דמרי. “במהלך שלוש שנים לא קיבלנו תשובות מהחברה על עתידנו אחרי שכבר סגרו איתנו פרטים. כל פעם מרחו אותנו בתירוץ אחר וזה היה בפעמים שכן עשו לנו טובה וענו לנו” אומר אחד התושבים.

המתחם המיועד לפינוי-בינוי. צילום: מערכת מקומונט לוד

עוד מוסיפים אותם גורמים, כי ככל הידוע להם, במהלך הזמן הרב שחלף הודיעה חברת י.ח דמרי לגורמים הרלוונטיים כי הפרוייקט לא משתלם לה כלכלית ולכן היא לא התחילה את קידומו.  עתה לא ברור איזה שינוי נעשה בזכויות הבניה, ומדוע חזרו בדימרי לדבר על חידוש הפרויקט כמשתלם שוב.

את התושבים שכבר יצאו לדרך עם דמרי והמתינו עד עכשיו הטיעונים הללו פחות משכנעים. “מה שכרגע הכי מפחיד אותנו הוא החבירה של שתי חברות ענק על פרוייקט שכונתי קטן, באופן שישאיר אותנו להתמודד מול הטייקונים לבד. אם במשך שלוש שנים לא הצלחנו לקבל תשובות מדמרי, אתה מבין מה הולך לקרות עכשיו כשכמה תושבים קטנים יתמודדו בניסיון לקבל תשובות מהטייקונים הגדולים שכלל לא מכירים את לוד, חסרי ניסיון בעיר אל מול הגורמים המוסמכים והוכיחו שהם לא סופרים אותנו ומסוגלים לייבש אותנו במשך שנים”.

 

פנינו לחברת י.ח דימרי על מנת לקבל את תגובתה לנושא אך עד מועד פרסום הכתבה תגובה זו טרם נתקבלה. לכשתתקבל תגובת החברה נפרסמה.