Site icon מקומונט לוד

הסכם ממון והאפשרות לביטולו

קרדיט - Freepik

הסכם הממון נועד על מנת להסדיר נושאים מסוימים במקרה של פרידה, כמו למשל, חלוקת הרכוש. כדי לנסח הסכם ממון ולהעניק לו תוקף חוקי, שני בני הזוג צריכים לאשר את תוכנו ולהצהיר בפני גורם מוסמך, כמו עורך הדין, שהם אכן מסכימים עם תוכן המסמך. למרות זאת, קיימות מספר עילות במסגרתן בית המשפט עשוי לאשר ביטול הסכם ממון עם כל ההסכמות הכלולות בו. כמסמך משפטי שהוא חוזה לכל דבר, הסכם הממון חייב לעמוד בדרישות משפטיות מסוימות ובכך, ישנן גם סיבות העשויות להביא לביטולו. גורמים כמו חתימה מתוך הכרח על המסמך של אחד הצדדים, במידה וניתן להוכיח כי נעשתה מניפולציה על הצד אשר גרמה לו לחתום, הונאה מסוימת או מצג שווא ואפילו, הפרה של תנאים הרשומים בחוזה, כולם יכולים להוביל לביטול הסכם הממון ולחלוקה שונה של הנכסים בהתאם לקביעות בית המשפט.

מדוע מבטלים הסכם ממון

אחת העילות הפופולריות יותר לביטול של הסכם הממון היא עקב שקרים אשר סיפר אחד מבני הזוג, כאשר טען כי ברשותו – או שלא ברשותו – נכסים מסוימים, רכוש או כל מידע מהותי אחר אשר סותר את המידע אשר נתן לצד השני, אשר היה משנה את ההחלטה וככל הנראה מונע מבן או בת הזוג לחתום על ההסכם. עם זאת, גם הליכים שאינם צפויים מראש, כמו למשל, הליכי חדלות פירעון או פשיטת רגל של אחד מבני הזוג, יכולים לשמש כעילה לביטול ההסכם. עם זאת, כמו כל יציאה מחוזה שותפות, עבודה, שכירות וכל חוזה אחר – גם הסכם הממון הוא סוג של חוזה אשר יציאה ממנו היא אינה פשוטה ומצריכה טיפול משפטי מקצועי. במידה ואתם מעוניינים בהגשת בקשה עבור ביטול הסכם ממון, מומלץ להיעזר בעורך דין שיסייע לכם להוכיח את העילה שלכם לביטול אל מול הרשות אשר בפניה נחתם הסכם הממון, כמו בית הדין הרבני.

אל מי תוכלו לפנות בנושא

אם אתם זקוקים לעורך דין מומחה בדיני המשפחה, בין אם עבור סיוע בביטול הסכם הממון, טיפול בתיק הגירושין שלכם, הגשת בקשה למינוי מנהל עיזבון או כל נושא אחר, משרד עורכי הדין ערן דוידוב נמצא לשירותכם. במשרד תוכלו לקבל שירותים משפטיים מומחים אשר מתאימים ללקוחות במגוון מצבים שונים – בין אם אתם זקוקים לייצוג משפטי מוביל מול הערכאות או לביצוע הליכי גישור במסגרת התיק שלכם, המשרד יכול להציע את כל אלו ומעבר לכך. עורכי הדין המומחים של משרד עורכי הדין ערן דוידוב מתאימים לכל לקוח את האסטרטגיה המתאימה לו ביותר ומספקת פתרונות יצירתיים הנועדו להביא את הלקוחות לפתרונות האופטימליים, אשר יטיבו עימם מכל הבחינות. מעוניינים במידע נוסף? היכנסו כבר עכשיו לאתר האינטרנט של המשרד, קראו על פועלו, וקבעו פגישת ייעוץ ראשונית.