Site icon מקומונט לוד

הסצנה החדשה בלוד: הסטודנטים הקימו את הפאב הראשון

קבוצת צעירים וצעירות מכפר הסטודנטים של איילים בלוד החליטו להקים את הפאב הראשון בלוד שיהיה פתוח בסופי שבוע בערבי חמישי ומוצ”ש. זוהי לא היוזמה הראשונה של הסטודנטים של איילים בעיר, מתחילת דרכו של הכפר ב2011 הסטודנטים מייצרים פרויקטים קהילתיים רבים, הבולט ביותר מביניהם עד היום הוא מירוץ לוד שמתקיים בכל שנה.

הסטודנטים, שיזמו והקימו מהיסוד את הפרויקט, יצרו פרויקט הד סטארט לגיוס כספים אליו תרמו תושבים מהעיר ששמעו על היוזמה וביקשו לתמוך. בנוסף, גייסו את ראש העיר יאיר רביבו ואת סגנית ראש העיר, אלווירה קוליחמן שסייעו להם בכל תהליך האישורים וההתנהלות מול הרשות. תושבים מהעיר נרתמו לפרויקט, שעתיד להיות צעד ראשון בחיי הלילה של לוד, אחד התושבים אף תרם את הפרגולה לבר.

הסטודנטים של איילים שבמשך כל השנה עוסקים בעבודה עברית, שיפצו בעצמם את המקום- החל מחיבורי חשמל, צביעת קירות, התקנה של מערכות ובניית רהיטים. את הפאב עצמו מפעיל צוות של סטודנטים וסטודנטיות שגרים בכפר ומתפקדים כתקליטנים, ברמנים ומנהלים. בשבוע שעבר התקיימה השקה חגיגית של הבר שקרוי “לודמילה” אליה הגיעו ראש העיר יאיר רביבו, סגנית ראש העיר אלווירה קוליחמן, תושבים רבים וסטודנטים.

העמותה שמה לעצמה למטרה לחבר את הצעירים לערכים כמו ציונות, יהדות, חלוציות, התיישבות, עבודה עברית ומעורבות בקהילה. השאיפה היא לגרום לסטודנטים להתאהב במקום שבו הם גרים ולהפוך אותם לתושבי קבע. בימים אלו העמותה מתחילה את תהליכי הגיוס לסטודנטים נוספים לכפרים ברחבי הארץ.

צילום: עמותת איילים

ספיר יצחקי, סטודנט בכפר הרצל בלוד: “לוד לא נופלת בחיי הלילה ובמעטפת שלה לצעירים מאף עיר אחרת, הקמנו את האב כדי ליצור מקום בילוי משותף שייתן מענה לצעירים בעיר שבמקום לצאת מחוץ ללוד יוכלו לשבת פה עם כל החבר’ה. עבדנו הרבה על להפוך את מה שהיה חדר קהילה לפאב עירוני אמיתי ואני שמח להזמין את כולם להגיע למקום בסופי השבוע”

מנהל מרחב לוד, חגי חקון: “הסטודנטים באיילים בונים ומתגוררים בכפרי סטודנטים בנגב, בגליל ובלוד. מטרת הכפרים היא יצירת קרקע להכרות עם האזור והפוטנציאל הטמון בו, עידוד חיי קהילה והתפתחות חברתית. זו הציונות של המאה עשרים ואחת. פאב ה”לודמילה” הוא דוגמה נהדרת לפרויקטים הקהילתיים שהסטודנטים שלנו יוזמים בכל מקום שהם נמצאים בו. אני רוצה להודות לעיריית לוד ולתושבי העיר שהובילו יחד איתנו את ההקמה של הפאב הראשון בעיר ומזמינה את כולם להגיע ולשתות בירה טובה”

צילום: עמותת איילים