Site icon מקומונט לוד

הסתדרות רופאי שיניים – מה הגוף הזה עושה וכיצד הוא עוזר לנו

אחת הבעיות של עולם הרפואה בכלל ובפרט הישראלי היא, שיש תחושת ריחוק מסוימת בין הרופאים למטופלים. זה טבעי, כל רופא רואה ביום עשרות מטופלים, הוא מטפל בכולם, אם לא מדובר על מטופל שחוזר שוב ושוב, סביר להניח שהרופא לא יזכור כל פרט ופרט שקשור אליו, לא תמיד הוא יוכל להעניק למטופלים שלו את תשומת הלב שהוא רוצה ומגיע להם. במילים אחרות, מה שאנחנו רואים בטלוויזיה, זה לא מה שאנחנו תמיד מקבלים במציאות.

הסתדרות רופאי שיניים, מנסה להתגבר על הבעיה הזאת אשר יש לה השלכות רבות על הטיפול ועל המטופל. בוודאי היום כשכל מטופל חשוף למידע רב באינטרנט, ולעיתים המידע הזה יותר ממה שהוא מועיל הוא יכול לבלבל אותו, הרי שהסתדרות רופאי שיניים בפעולות שלו שהיא מבצעת, גם לטובת הרופאים החברים בה (מרבית הרופאים בישראל חברים בארגון זה) וכן לטובת המטופלים.

צריך לומר שזה עומד כיתרון עבור המטופלים שרופאי שינים הם חברים במסגרת הסתדרות רופאי שיניים, בין היתר בגלל שהארגון מפעיל מערכת של בוררויות (בית דין חברים), במסגרתו כל מטופל יכול לפנות אל הארגון ולהתלונן כנגד רופא מסוים אם הוא חש שלא קיבל טיפול ראוי וטוב.

עצם זה שיש ארגון כזה, שיש גוף אשר שומע את המטופלים ומטפל בהם באופן ספציפי בכל מה שקשור לטיפול שיניים, ועוד גוף מקצועי שמפעיל גם מערכת שיפוטית עם אנשי מקצוע, מלמד עד כמה המטופלים יכולים להרגיש בטוחים ומוגנים בסיטואציות שונות.

מאגר מידע עבור כל מטופל

צילום באדיבות:pixabay

חשוב לומר, הסתדרות רופאי שיניים היא לא רק גוף משפטי, מדובר בארגון שהוא גם מרכז מידע ששם לעצמו למטרה להנגיש את כל המידע בתחום של רפואת שיניים עבור המטופלים.

הרעיון הוא שכל מטופל יוכל להיכנס אל אתר ההסתדרות, לקרוא את החומר שמצוי בו, לעלות שאלות בפורומים, ולקבל את כל המידע בנושא. נכון להשתמש בכלי זה לפני הטיפול, בזמן הטיפול או אחריו. כלומר, אנחנו יכולים בכל עת לפנות אל המומחים באתר ההסתדרות ולקבל את המידע.

מעבר לכך, ההסתדרות מאפשרת גם לחפש רופאים בכל התחומים ובכל האזורים, כך שאם אנחנו צריכים רופא בהתמחות מסוימת או שאנחנו עוברים להתגורר במקום מסוים ואנחנו לא מכירים במקום רופא שיניים, אז יהיה נכון מצידנו להשתמש במאגר שמופיע באתר, כך אנחנו גם נקבל שמות של רופאים עם פרטי התקשרות, ואנחנו לא נצטרך לחשוש האם הרופאים הם חלק מהסתדרות או לא.

לכל שאלה, תשובה

כאמור, אם יש שאלות, דברים לא ברורים, דברים שרוצים לדעת על טיפולים וכל דבר אחר שקשור לרופאת שיניים והסתדרות רופאי השיניים יכולה לעזור, היא תשמח לעשות כך. כל מה שצריך זה, לפנות אליהם.