Site icon מקומונט לוד

העיר לוד מצדיעה לעדה התוניסאית

ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, מקבל את אות יקיר העדה התוניסאית בלוד. תמונה: דוברות עיריית לוד.

העיר לוד חגגה את האירוע המסורתי של “סעודת יתרו” בסימן ‘העיר לוד מצדיעה לעדה התוניסאית ביום חגה’, לציון אחד המנהגים הפופולריים במורשת היהודית התוניסאית הנחגג מידי שנה.  

העיר לוד חגגה את האירוע המסורתי של “סעודת יתרו” בסימן ‘העיר לוד מצדיעה לעדה התוניסאית ביום חגה’, לציון אחד המנהגים הפופולריים במורשת היהודית התוניסאית הנחגג מידי שנה.

האירוע החגיגי והססגוני התקיים במתנ”ס דנוור, במעמד ראש העיר עו”ד יאיר רביבו, ממלא מקומו אלי סער, סגן ראש העיר יוסי הרוש, חברי המועצה אריה לוי, גיל חדד ועמוס חג’ג’ בני העדה התוניסאית, ובהשתתפות קהל של כ-500 איש אשר גדשו עד אפס מקום את אולם מתנ”ס דנוור.

קהל של כ-500 חוגגים גדשו עד אפס מקום את אולם מתנ”ס דנוור. תמונה: דוברות עיריית לוד

הערב נפתח במופע מלהיב של זמרי תוניס בשירה תוניסאית מקורית, בהם אילן ביתאן שהגיע מתוניסיה במיוחד לערב זה, רובי חן, תומר כהן, מקהלת הילדים ‘מלאכי שמים’, והזמיר המקומי ניר בנילוש. את האומנים ליוותה תזמורת מורחבת בת 8 נגנים.

בנוסף נהנה הקהל הרב מהצגה תוניסאית ‘מתוניסיה באהבה’ ומטקס חינה מסורתי עם השחקנית יהודית אנושי וצוות שחקניות. בלובי האולם חולקו למשתתפים ממאכלי העדה התוניסאית – פריקסה, סנדוויץ’ תוניסאי ועוגות מסורתיות.

במהלך הערב קיבל ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו, את אות יקיר העדה התוניסאית בעיר “על תרומתו הנדירה והייחודית להרמת קרנה של יהדות תוניסיה המפוארת בעיר”, כפי שנרשם בתעודה, אותה העניקו לראש העיר חבר המועצה אריה לוי, ד”ר מרים אביגיל גז יו”ר- הפדרציה התוניסאית העולמית בישראל, ושמואל טרבלסי נציג העדה בעיר אשר ניצח על מלאכת ההפקה והארגון ואך הנחה את האירוע, בשיתוף חבר המועצה, אריה לוי.

“האירוע מהווה חלק מחגיגות פולקלור מסורתיות המתקיימות בלוד בהתאם למיתוגה של העיר כפסיפס של תרבויות מרהיב”, אמר ראש העיר והביא את ברכת העיר לוד לבני העדה התוניסאית, והוסיף ברכת  יישר כוח לחבר המועצה אריה לוי שהפיק וארגן את הערב המיוחד.