Site icon מקומונט לוד

העיר שהונגשה לה יחדיו

שבחים על הנגשת אירועי הזיכרון והעצמאות לבעלי מוגבלויות בלוד.אירועי יום הזיכרון המרכזיים ואירועי יום העצמאות בלוד, הונגשו לבעלי מוגבלויות וזאת ולכלל בעלי הצרכים המיוחדים בשל העובדה כי בטקסים אלו משתתפים אנשים עם מוגבלות ובהם גם נכי צה”ל ובני משפחותיהם.

ראש העיר עו”ד יאיר רביבו, היה שבע רצון מצעדי ההנגשה שיושמו בהנחייתו, העלה פוסט לדף הפייסבוק האישי שלו: “בסיום יום העצמאות אני רוצה לספר לכם על מילה אחת שליוותה אותי כל השבוע: “הנגשה” – מתן אפשרות לכולם ליהנות מהמשאב הציבורי, שאנו רק השליחים שלו, ולא משנה המוצא, הדת, המצב הכלכלי, המגבלה הפיסית או הרגשית.
“השנה היינו חלוצים למדינה כולה, כך למשל, בשיתוף ידידי אייל כהן ופעילות נחמ”ד (נציגות חינוך מיוחד-ועד הורים) ויחד עם העובדת המדהימה שלנו עירית קרנצלר, רכזת החירשים עליזה רובין ובשיתוף אורית עופר מפיקת העל המוכשרת של כל האירועים, הנגשנו מתחם שקט לילדים עם לקויות לא נראות כמו אוטיזם קל.

תולים את שלטי ההנגשה ברחבת החגיגות.צילום באדיבות דוברות עיריית לוד

“היה מרגש לראות עשרות תושבים עם כיסאות גלגלים יכולים להגיע מהבית ועד לבמה למתחם ייחודי שהוכן עבורם, קיבלנו מחמאות על מתרגמת לשפת הסימנים שהייתה על הבמה המרכזית, כפי שהייתה בערב יום הזיכרון, שם גם תמללנו את כל האירוע למתקשים לשמוע. כן הונגשו השירותים והדוכנים.מעבר לכך, המילה הנגשה מציינת עבורי תפיסת עולם. הנגשת השירות הציבורי לכולם. להביא לעיר את מיטב האומנים זו הנגשה לכאלה שביום יום ערב כזה יעלה למשפחה אלפי שקלים”.

“להנגיש זו גם האפשרות לספק לציבור הדתי והחרדי אירועים שמתאימים לאורח החיים שלהם מבלי לכפות את הסגנון באירועים שנערכים לציבור החופשי.
“וכן, כשזו דרך חיים, אז יש גם הנגשות ספונטניות כמו ההחלטה ברגע שקיבלתי כשראיתי שמאות פעוטות לא יכולים לראות את מיקי הקטנה, וכך “בניגוד ליועצי הבטיחות” חשבתי שזה סיכון מושכל להעביר מאות ילדים את הגדר כדי שייהנו מהמופע.ב”ה הכל עבר בשלום, כולם נהנו והכי חשוב אף אחד לא הרגיש שמיצוי זכות של האחד באה על חשבונו.זו ערבות הדדית שהמדינה שלנו כל כך מצטיינת בה. תזכרו שהאמרה המפורסמת “ואהבת לרעך כמוך” – היא כלל גדול בתורה, ולודאי (ר’ עקיבא) אמר אותה”.
אייל כהן מנציגות הורים חינוך מיוחד בלוד, שיבח את פעילות העירייה: “הנגשנו את האירועים לכלל בעלי הלקויות, ביום הזה כולם היו לשווים, ביום הזה העלנו את המודעות לצרכים המיוחדים בארץ, התברכנו בשיתוף פעולה מדהים ופורה מצד הרשות המקומית, ראש עיר היקר עו”ד יאיר רביבו אדם מדהים קשוב ואכפתי, אהרון אטיאס מנכ”ל העירייה, יוסי הרוש סגן ראש העיר, אורית עופר סמנכ”לית רשת המתנ”סים, עו”ס אורלי דהן מנהלת האגף לשילוב חברתי, עו”ס עירית קנצלר רכזת תחום שיקום ואוטיזם בהרווחה, רננה וייס אחראית פרויקטים בחברה הכלכלית, בתמיכה, פירגון וחמימות הלב שהם מעניקים לאוכלוסיית “המתוקים” בעלי צרכים מיוחדים אשר ראויים להערכה רבה על פועלם. תודה לעובדי העירייה היקרים אשר עבדו קשה להפוך את החלום למציאות ביום המיוחד הזה” .