Site icon מקומונט לוד

הערב ישיבת המועצה לאישור סגן ראש העיר; רפי יקותיאל: “צפו להפתעות”

הערב תובא לדיון בישיבת מועצת העיר ההחלטה למנות את יו”ר הקואליציה העירונית, חבר הליכוד גיל חדד, לתפקיד סגן ראש העיר. גורמים במערכת הפוליטית בעיר מבטיחים שההחלטה לא תעבור בצורה חלקה. רפי יקותיאל מבטיח הפתעה וחבר הרשימה הערבית מוחמד אבו שריקי צייץ: “לא נתפשר!!”.

הערב תערך ישיבת מועצת העיר לוד החודשית כשבמסגרת סדר היום אליו הוזמנו חברי המועצה צפויה לעלות להצבעה בחירתו של חבר המועצה גיל חדד לתפקיד סגן ראש העיר בשכר – במקומה של אלווירה קוליחמן שתסיים את תפקידה בקרוב, במלאת שנתיים וחצי לכהונתה במועצה, וזאת במסגרת ההסכם הקואליציוני בו קיבלה את תפקיד סגן ראש העיר בשכר למשך חצי קדנציה. קוליחמן תישאר חברת מועצה גם בהמשך, אך תעשה זאת בהתנדבות כמו יתר חברי המועצה.

על אף כוונתו של ראש העיר יאיר רביבו להמליץ ולהציע את מקורבו וחברו לרשימת הליכוד גיל חדד לתפקיד סגן ראש העיר, לא כל חברי המועצה תמימי דעים בנושא. לפני כשבועיים פרסמנו את דרישתו של חבר המועצה רפי יקותיאל לכהן כסגן ראש העיר ואת התגובה של רביבו שהגיע ימים ספורים אחר כך, כשהדיח אותו מתוארו כ”משנה לראש העיר”, תואר של כבוד בעיקר וללא שכר, ואף איים עליו כי ישלול ממנו את הסמכויות אותן העניק לו בהן האחריות על סניף המתנ”ס בגני אביב, חברות בדירקטוריון רשת המתנסים העירונית ומחזיק תיק ההתחדשות העירונית בלוד וזאת בשל “התבטאויות על רקע אישי”, כנגד ראש העיר.

רפי יקותיאל בישיבת המועצה האחרונה. “צפו להפתעות”.

כשנשאל יקותיאל לפני ישיבת המועצה הערב מה בכוותו לעשות ציין יקותיאל כי טרם קיבל החלטה סופית בעניין והוא ממתין לדיון בישיבת המועצה ובכל מקרה, כך לדבריו, “ההחלטה לא תהיה מהבטן ולא משיקולים אישים אלא לטובת תושבי העיר בלבד”.

במקביל, גם חברי הרשימה הערבית המאוחדת מסרבים לתמוך בבחירתו של חדד, לדבריהם מאחר והם הסיעה הגדולה במועצת העיר, יחד עם הליכוד, ולהם שישה כסאות במועצת העיר עליהם לקבל את תפקיד סגן ראש העיר המתפנה כשהבוקר צייץ חבר המועצה מוחמד אבו שריקי בעמוד הפייסבוק שלו כי בנושא מינוי סגן ראש העיר הם מתכוונים להציע מועמד ערבי לתפקיד ובנושא זה לא יהיו פשרות.

עתה, נותר לנו לחכות לישיבת המועצה שתתקיים הערב ולראות האם יצליח ראש העיר לאשר את המועמד הרצוי לו, או שריבוי המתמודדים על התפקיד יקשה עליו את האישור במועצה. יהיה חם.