Site icon מקומונט לוד

הערים התאומות לוד וגורי חידשו את הברית ההיסטורית

לפני למעלה מ-20 שנה חתמו הערים לוד וגורי, גיאורגיה על ברית ערים תאומות. עתה, “חידשו” הערים את האמנה ובביקור המשלחת מגיאורגיה כבר נקבעו מספר שיתופי פעולה חדשים

בטקס מרשים שהתקיים השבוע בלוד, חתמו ראש העיר לוד, עו”ד יאיר רביבו, וראש העיר גורי מגיאורגיה, קונסטנטין טבזארשוילי, על חידוש ברית הערים התאומות בין שתי הערים אשר נכרתה לפני 23 שנים, בשנת 1996, ועל הצהרה להידוק קשרי הידידות, וכן לפיתוח ולהעמקת הקשרים התרבותיים, החברתיים, הכלכליים והתיירותיים בין שתי הערים ובין מדינת ישראל וגיאורגיה, במטרה להעצים את שיתופי הפעולה בין שתי הערים, לרבות חילופי נוער וסטודנטים, ומציאת אינטרסים משותפים המשרתים זה את זה לתועלת העיר לוד והערים התאומות.

ראשי הערים חותמים על חידוש הברית בין שתי הערים התאומות לוד וגורי. צילום: דוברות לוד

גורי היא עיר פסטורלית, ציורית, עם היסטוריה מרתקת ועתיקה, משופעת בטבע מדהים ביופיו, ובמוזיאונים מרשימים ומפוארים ביותר, הבולט שבהם מוזיאון סטאלין, שליטה העריץ של ברית המועצות שנולד בגורי.

בטקס השתתפו סגני ראש העיר, רפי קטאשוילי, אלוירה קוליחמן ויוסי הרוש, וכן בכירים וחברי מועצות משתי הערים. אורח הכבוד בטקס, היה שגריר גיאורגיה בישראל, פאאטה קלאנדדזה.

ראש העיר גורי, קונסטנטין טבזארשוילי, הודה על הכבוד הרב לו זכו כל חברי המשלחת עם נחיתתם בישראל והגעתם ללוד, והזמין את המארחים מלוד לביקור גומלין בגיאורגיה לקראת סוף חודש מאי, שבו מציינת גיאורגיה את יום עצמאותה.

ראש העיר יאיר רביבו, מסר את תודתו לסגנו רפי קטאשוילי על ארגון הביקור החשוב, וכן ללשכת דובר העירייה על ארגון הטקס וכל מהלך ביקור המשלחת, אשר שהתה בלוד ובישראל במהלך כל השבוע.