Site icon מקומונט לוד

הקניון האינטרנטי של לוד: יוזמה חדשה של היחידה לקידום עסקים יצאה לדרך

קניון וירטואלי לבעלי העסקים בלוד. צילום: Pixabay

נגיף הקורונה שנמצא איתנו מחודש מרץ האחרון, פגע פגיעה אנושה בבעלי העסקים בישראל. עסקים קטנים נדרשו בזמן קצר להתאים את עצמם למציאות החדשה ולעשות פעולות מהירות כדי לא לספוג פגיעה כלכלית קשה. אחד הצעדים הבולטים הוא שיווק בדיגיטל, כולל הקמת אתר שבו יוכלו למכור את התוצרת שלהם. “אמרו לי שיהיו לי יותר לקוחות ופחות הוצאות”, אומר בצער אחד מבעלי העסקים. בפועל, עד שמתחילים ליהנות מהחלום הווירטואלי – העסק סופג הוצאה גבוהה של בין 50,000 ל150,000 ₪.

מי שעלה על הצורך בפתרון כולל לבעיה הוא עמרם מכבי, מרצה למסחר אלקטרוני באקדמיה. “אני רואה את המצוקה בשטח. בעלי העסקים נלחמים על העסק שלהם ויש שחקנים בשוק שמנצלים זאת לרעה”, אומר עמרם, “המטרה שלי היא לתת את הפלטפורמה אבל גם להסביר שיש מגוון שלבים שעסק צריך לעבור. לא מספיק להקים אתר ולהעלות פוסטים בפייסבוק, זה חשוב, אך יש פעולות נוספות שיכולות לעזור לקדם את העסק”.

ברוך סילבר, מנהל אזורי תעסוקה וקידום עסקים בעיר, יצר את הקשר עם עמרם דרך פורום מקדמי עסקים ברשויות המקומיות של משרד הכלכלה והסוכנות לעסקים קטנים: “אני חווה יום יום את הקשיים של העסקים הקטנים בעיר, ויחד עם גורמים נוספים בעירייה אנו מחפשים כל הזמן הזדמנויות ומיזמים שיכולים לסייע ולקדם עסקים גם בתקופה המורכבת הזו שאנו חווים”.

ברוך סילבר. צילום: באדיבות המצולם

סילבר מציין כי “אחד המאפיינים הבולטים של תקופת הקורונה הוא הגידול העצום בהיקף המכירות שנעשות און ליין, לרוב העסקים בלוד אין חנות אינטרנטית, ומי שלא יקים כזו פשוט יתקשה לשרוד. בשיתוף הפעולה עם עמרם מכבי אנו רואים הזדמנות אדירה, היות ומצד אחד מדובר בפלטפורמה שהיא ביסודה חברתית, ופועלת על פי מודל עסקי המאפשר לה לגבות מבעלי העסקים סכום מינימלי, שלא לומר סימלי, ובשיתוף פעולה איתנו ללוות באופן אישי את “בעלי החנויות” בהקמת החנות, בשיווק ובפעולת המכירה עצמה”.

הוא משתף כי “גם ראש העיר לוד עו”ד יאיר רביבו ומנכ”ל העירייה אהרון אטיאס רואים את נושא קידום העסקים הקטנים בעיר בחשיבות עליונה, ואנו מקווים ומצפים לראות כמה שיותר עסקים מקומיים מצטרפים למיזם”.

מקומונט לוד מקדם עסקיים מקומיים: להצטרפות לקניון האינטרנטי של לוד יש להירשם בקישור הבא: https://kenlod.co.il/