Site icon מקומונט לוד

הקרב על החשמל

בסיומו של דיון סוער שעסק בבקשת חברי המועצה הערביים לחבר בתים שלא הסדירו את הבנייה לחשמל בועדת המשנה לתכנון ובנייה בעיריית לוד הצליח חבר המועצה עמיחי לנגפלד לסכל את ההחלטה ואמר:”גאה שהצלחתי לעצור את היוזמה.אמשיך לפעול עפ”י מצע הבית היהודי”.העניין יובא לדיון במועצת העיר.

דיון סוער הערב (ג’) בועדת המשנה לתכנון ובנייה בעיריית לוד לאחר שחברי המועצה הערביים ובראשם עבד אל כרים אזברגה ביקשו לחבר בתים בשכונות הערביות לחשמל באמצעות אישור בועדת המשנה שכן זוהי האופציה היחידה לעקוף את סעיף 157 א לחוק התכנון והבנייה האוסר על חברת החשמל להעניק שירותים לבניינים שלא נבנו כחוק.

חברי המועצה הערביים ביקשו לנצל את הסעיף המאפשר חיבור בתים לחשמל באמצעות אישור חריג של ועדת התכנון והבנייה העירונית אך התעקשותו של חבר המועצה עמיחי לנגפלד (הבית היהודי) מנעה את העברת ההחלטה והעניין יועבר להחלטתה של מועצת הערי בישיבתה הקרובה.

אילוסטרציה.צילום:עמיעד טאוב

חברי המועצה הערביים זעמו על ההחלטה ואזברגה כתב כי:אף אחד לא עושה לנו טובה, החוק נותן לנו זכות חיבור לחשמל.לאחר הדיון במועצת העיר נשקול הגשת עתירה משפטית.מצער מאוד שהעניין קשור לתושבים הערבים הכל מתהפך.לא נמשיך לסבול בלי חשמל”.

לנגפלד מצידו הביע תחושת סיפוק רבה ואמר:”גאה שהצלחתי לעצור (לבינתיים) את יוזמת חברי המועצה מהמגזר הערבי לעקוף את מועצת העיר ולהעביר החלטה לחבר את השכונות הערביות לחשמל. אמשיך לפעול עפ”י מצע הבית היהודי כפי שהתחייבנו בתקופת הבחירות.אין הצדקה להעניק פרס לעבריין שבנה ללא היתרים וגם לא משלם ארנונה ומיסים, ובטח שאסור להפלות לעומת תושבים שכן משלמים את כל האגרות, ההיטלים והתשלומים כחוק.”.