Site icon מקומונט לוד

הראל שהם: “רמלה זה העסק שלי”!

יום רביעי, השעה 12:00 בצהרי היום. רחוב הרצל. בעבר, הלב הפועם והשוקק של רמלה, שדרת העסקים של העיר וכעת שקט מעיק באוויר.

עשרות חנויות עם תריסים מוגפים וסגורים שרק מעצימים את העצב ברחוב המרכזי של רמלה. סוחרים מיואשים מחוסרי עבודה מסדרים את הסחורה שוב ושוב, אך קונים אין בנמצא.

ר’ סוחר ותיק ברחוב מתיישב איתנו לשיחה ושופך את כאבו “אתם הראשונים שנכנסים אצלי בשעות האחרונות, אני רק מפסיד ומפסיד, רבים מחבריי כבר עזבו את העסק ואני רק שוקע עוד ועוד בחובות”…”העירייה הרסה לנו את הרחוב והרחיקה את הקליינטים”.

שכנו לרחוב מצטרף לשיחה ואומר “יש שם וכתובת לעירייה! וזה רק אדם אחד, זה מיכאל וידל! לכישלון וההרס הזה יש רק אחראי אחד והוא צריך לשאת בתוצאות.

הראל שהם לידי, התחיל להסביר: “חברים יקרים, המצב כרגע הוא תוצאה מתכנון לקוי של יואל לביא והזנחה פושעת ורשלנית של מיכאל וידל .הצמד הזה אחראי באופן ישיר להרס השיטתי של רחוב הרצל. אני מתחייב שההחלטה הראשונה שלי כראש עיר תהיה החייאת מרכז העיר ומימוש תוכנית משמעותית שהכנתי עבור בעלי העסקים.

“המצב כרגע הוא תוצאה מתכנון לקוי של יואל לביא והזנחה פושעת ורשלנית של מיכאל וידל. אני מתחייב שההחלטה הראשונה שלי כראש עיר תהיה החייאת מרכז העיר”

“תראו בעצמכם” אומר הראל שהם ויוצא לרחוב ואיתו בעלי העסקים. “כשאני אומר תכנון לקוי תראו למה אני מתכוון. פחי זבל מול החנויות! תראו לי עיר מודרנית אחת בעולם המערבי שככה מציבים פגע תברואה ופיגוע כלכלי שכזה! זה זלזול בבעלי העסקים”, הוא זועק.

אנו ממשיכים בסיור. הראל נעמד על שביל האופניים בסמיכות לכביש וזועק מליבו:”מה ההיגיון להעלים את מקומות החניה? אלפי קונים שאינם יכולים לחנות נאלצים לנסוע לערים סמוכות כי מרכז העיר אינו ידידותי ללקוחות כבר”.

בתקופת הקורונה סייע שהם לעשרות בעלי עסקים בסבך הבירוקטיה

“שני פתרונות מיידים צריך לעשות כאן,” אומר הראל בביטחון. “הראשון, הכרזת מצב כלכלי ייעודי והקפאת ארנונה ואגרת שילוט אלו אמצעי חירום וטיפול נמרץ כלכלי לבעלי העסקים. קודם כל צריך לתת להם חמצן להרים את הראש מעל המים.

הדבר השני, זה החזרת החניות באופן מיידי וביטול שביל האופניים המיותר! צעדים אלו ייתנו תמריץ כלכלי מיידי והחזרת האמון של הסוחרים בעירייה.”

מחיאות כפיים מצד הסוחרים קוטעות את התוכנית הכלכלית של הראל שהם ואל המעגל נכנס סוחר נסער ונרגש מחבק את הראל שהם ואומר: “חברים, אני חייב לספר לכם שבזמן הקורונה, קיבלנו באטימות קנסות והיחיד שבא לכאן , נלחם כמו אריה בשבילנו ופעל לביטול הקנסות זה הראל שהם.

אני לא אשכח לו את זה בחיים. את המסירות הרבה של הראל בזמן המגפה הכלכלית שנחתה עלינו. הוא היה שם בשבילנו הסוחרים, אנחנו נהיה שם בשבילו.שליח ציבר אמיתי ולא עוד פוליטיקאי.”

“לא נשכח להראל את המסירות הרבה שלו בזמן המגפה הכלכלית שנחתה עלינו. הוא היה שם בשבילנו, הסוחרים”

לסיכום הסיור הראל מפרט באוזניי את התוכנית הכלכלית שלו כפי שהוא מציג אותה בימים אלו במצע המפורט שלו המחולק בתיבות הדואר ומול פורום בעלי העסקים בעיר שכבר מתייצב מאחוריו. הראל כבר רץ למפגש חדש בדרך לעוד בעל עסק. נמשיך לעקוב.