Site icon מקומונט לוד

“השוטר אזולאי” חוזר ללוד

שוטרי מקוף: יחידת סיור רגלי חדשה של משטרת ישראל, תוצב בלוד במטרה לשפר את האכיפה ולהגביר את תחושת הביטחון האישי של התושבים.

שוטרי מקוף יחלו לפעול בלוד, כך עולה מביקורו בשבוע שעבר בלוד של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן.  מדובר ביחידה חדשה, 5 או 6 שוטרים שיוצבו בלוד ויבצעו סיורים רגליים באזורים השונים בעיר עליהם יהיו אחראים. מטרת היחידה היא להגביר את הביטחון האישי של התושבים והמבקרים בלוד, לשפר את שירותי המשטרה וההרתעה ולייצר מניעה מצבית, כלומר למנוע עבירות פליליות עוד בטרם ביצוען.

הרעיון של משטרת ישראל להקמת יחידות שוטרי מקוף בישראל, קרם עור וגידים בלוד בעידודו הרב של ראש העיר עו”ד יאיר רביבו, מתוך הבנה כי שיטור רגלי ייתן מענה יעיל ומהיר יותר לטיפול בבעיות פשיעה והפרות סדר. הנושא עלה בישיבות הביטחון השבועיות שמכנס ראש העיר מדי יום ד’, בהשתתפות מפקד תחנת לוד סנ”צ יגאל עזרא וכל מנהלי האגפים וגורמי הביטחון והשיטור העירוני הפועלים בלוד.

במקומות שבהם החלה לפעול יחידה דומה, כמו בדרום תל-אביב, נרשמה ירידה של עשרות אירועים פליליים, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

מדובר במעין פיילוט לתכנית רחבה ומקיפה שמקדמת משטרת ישראל בכל רחבי הארץ, כאשר לוד תהיה בין הראשונות בהן תפעל. אין ספק כי השיטור הרגלי יאפשר לשוטרים ולפקחי העירייה אשר יעבדו בתיאום ובשילוב כוחות,  להכיר מקרוב את הבעיות החברתיות של כל קהילה וקהילה, לעמוד על ההבדלים  בין תאי השטח השונים ולשפר את איכות חייהם וביטחונם האישי של התושבים.

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן ציין: “מהפכת שוטרי המקוף מתחילה בארץ. שוטרי הסיור הרגלי יוצבו ויסיירו באזורים הומי אדם, בימים ובשעות שהציבור זקוק להם. אין תחליף למגע הבלתי אמצעי של אזרח עם שוטר ברחוב, שמגיע במהירות לכל מקום וקשוב לצרכיו. אין לי ספק ששוטרי המקוף יגבירו מאוד את תחושת הביטחון של הציבור”.

השר לביטחון הפנים וראש העיר מחזירים את שוטרי המקוף ללוד. צילום: דוברות עיריית לוד

ראש העיר עו”ד יאיר רביבו בירך על המהלך: “שוטרי המקוף יהוו תגבור משמעותי בשמירה על החוק והסדר וחיזוק המשילות בלוד, ובעיקר יחזקו את תחושת הביטחון האישי של התושבים אשר היה ונשאר בראש סדרי העדיפויות. אני מודה למשטרת ישראל על היוזמה החשובה והפעילות המאומצת תוך שיתוף פעולה, חלוקת אחריות וגיבוי הדדי עם העירייה”.