Site icon מקומונט לוד

השיטות השונות לביצוע יישור שיניים לילדים

רוצים לחייך בצורה טבעית וליהנות מחיוך מושלם עם שיניים יפות כמו של כוכבי הקולנוע והדוגמניות המצליחות? ובכן, החיוך מהווה מעין כרטיס ביקור של כל אדם, ואסתטיקה של הפה והשיניים משפיעה על הרושם הראשוני שאנו יוצרים בכל מקום. הילדים ובני הנוער כיום מודעים למראה שלהם, לכן הם מעוניינים לעבור יישור שיניים, אך יש המתביישים להראות סמכים מתכתיים כאשר הם מחייכים ומדברים, לכן כדאי לדעת כי יש שיטות מתקדמות ליישור שיניים נסתר וללא גשר וסמכים.

יישור שיניים מסיבות אסתטיות או רפואיות

רבים חושבים שיישור שיניים נועד רק מטעמים אסתטיים וכי מטרת הטיפול היא ליישר את השיניים העקומות. למעשה, חלק גדול מטיפולי יישור שיניים מבוצע בגלל סיבות רפואיות כמו בעיות סגר של הלסתות, צפיפות שיניים גבוהה הגורמת לשיניים לצמוח אחת מעל השנייה, עודף שיניים בפה, עיכוב בבקיעת השיניים ועוד.

המומחים ליישור שיניים ממליצים להביא את הילד למרפאה של אורתודנט מומחה כבר בגיל 9-7, אמנם בדרך כלל לא מתחילים יישור שיניים בגיל זה אך המומחה יכול לאבחן בעיות בשלב מוקדם ולטפל בהן כדי למנוע מהילד לעבור יישור שיניים מורכב, ממושך ויקר יותר בהמשך. בטווח הגילים 9-7 המומחה ליישור שיניים מסוגל לאבחן הפרעות תפקודיות כמו דחיקת לשון, מציצת אצבע, קשיי לעיסה, הפרעות נשימה, קליקים בלסתות ועוד. כמו כן, המומחה יכול לבדוק את התפתחות השיניים הקבועות ולאבחן ליקויי סגר כדי להחליט האם נדרש טיפול מוקדם או מעקב.

צילום: Pixabay

בדרך כלל מתחילים יישור שיניים לילדים לאחר סיום שלב ההתפתחות של הלסתות ולפני החלפת כל השיניים החלביות.

שיטות ליישור שיניים לילדים

כדי להבין אילו שיטות יש ליישור שיניים אצל ילדים פנינו לד”ר שמואל עיני – אורתודנט מומחה המציע יישור שיניים לילדים, לבני נוער ולמבוגרים, במגוון שיטות. לדבריו, השיטות הפופולריות ליישור שיניים לילדים הן: