Site icon מקומונט לוד

השמות שעושים קאמבק

שמות מהתנ”ך וגם שמות תואר בינלאומיים שהיו נפוצים ונעלמו אבל חזרו מעידים על הטרנדים האחרונים בתחום השמות לילדים. אז איזה שמות השתלטו על המקומות הראשונים ומה צופן העתיד? הנה כמה תשובות טובות

בחירת שם לילוד היא ללא ספק אחת ההחלטות הדרמטיות שאותן הורים נדרשים לקבל. לא משנה אם מדובר בבחירת שמות לבנות או לבנים, כי בסופו של דבר זהו עניין שישפיע על חייהם במגוון רחב של דרכים ומישורים. מעבר לכך, רבים רואים בשם גזירת גורל ומוסיפים לקלחת ההתלבטויות גם השפעות דתיות ומיסטיות. בנוסף, שמות נקבעים גם לפי צו האופנה ולכל דור יש את המאפיינים שלו.

מצד שני, יש המון שמות שהיו פעם נפוצים, לאחר מכן נעלמו ועכשיו חזרו לאופנה. אלו שמות שהצליחו לעשות קאמבק כנגד כל הסיכויים, או לחילופין בגלל תהליכים רחבים יותר שהתרחשו בחברה ובתרבות.

שמות מהתנ”ך: דוד המלך, גרסת המאה ה-21

שמות לבנים, שמות לבנות. צילום באדיבות pixabay

הקטגוריה שבה אפשר למצוא הכי הרבה טרנדים שבאים והולכים היא של שמות מהתנ”ך. השם מופיע כמובן בספר הספרים ולכן הוא שימש השראה למאות אלפי הורים ועשרות דורות של יהודים, אך באמצע העשור הקודם הוא כמעט לא נרשם במחשבי משרד הפנים. מנגד, כיום זה אחד השמות הנפוצים אצל פעוטות ומתחרה ישיר על תואר המתקמבק האולטימטיבי.

עוד בקטגוריה צריך להזכיר את השם הילל שכמעט פסח מהעולם וצץ שוב. זהו שמו של אביו של עבדון, אחד משופטי ישראל, וגם השם של ראש הסנהדרין ומייסד בית הלל. מבחינה נומרולוגית הוא מציין אנשים כריזמטיים שנשארים צעירים לנצח, אז אולי זה מסביר את כושר ההישרדות שלו.

גם אצל בנות יש דוגמאות טובות לשמות מהתנ”ך שעשו קאמבק מרשים. על קצה המזלג אפשר להזכיר את אביגיל שהייתה אשתו של דוד המלך ונחשבה לאישה יפה ואהובה, או את אסתר שהייתה מזוהה עם נשים קשישות ולפתע הפכה לשם פופולארי בקרב ילדות. רק ימים יגידו מה יעלה בגורלם של שמות אזוטריים יותר מהתנ”ך כמו זלפה, זרובבל ואליצפן, אבל שווה לחכות.

שמות תואר: בהשפעת הגלובליזציה

הקטגוריה של שמות תואר מסקרנת בפני עצמה, כי היא מראה את כושר היצירתיות של הורים לילדים ואת המשמעות שאנו כחברה מייחסים לנושא הזה. כך לדוגמא השם דר שפירושו “חופש” היה שייך לנשים בלבד ולכן הוגבל בתפוצתו, אבל היום הוא נחשב לשם יוניסקס מבוקש ולגיטימי. במקביל, השם בל שמגיע מאנגלית ומתאר אישה יפה וחיננית התפשט ביבשת אירופה לאורך המאה ה-19, נכחד וחזר עם בונוס בדמות עלייה לישראל.

לבסוף, אפשר להצביע בסביבה הקרובה שלנו על עוד כמה שמות בינלאומיים שעשו קאמבק היסטורי ובהם אלמה (“אהובה” בלטינית), דון (“שחרית” באנגלית) וקרין (“תמימות” בסקנדינבית). זה ככל הנראה אומר שאופנה היא עניין עולמי ושלטרנדים אין גבולות.

 

לכתבות נוספות במקומונט לוד:

תלמידי אורט לוד שבו ממסע מגבש ומלמד בפולין

נבחר: יוסי הרוש יוביל את ‘הבית היהודי’ בבחירות המקומיות
מירוץ לוד ה-5: מסורת של ספורט וקהילה