Site icon מקומונט לוד

התבלבלתם כבר מרוב הלוואות קטנות: הפכו אותן לאחת גדולה

קרדיט - Freepik

ככל שיש לנו יותר שורות בחשבון אנו מתבלבלים יותר והשליטה בהוצאות מול ההכנסות יורדת. הלוואות יכולות להוות חלק לא קטן מו ההוצאות, לפחות אלה אותן נראה ישירות בחשבון ולא דרך פירוט כרטיסי האשראי. רבים לוקחים הלוואה על הלוואה כך שבסופו של דבר יש להם הלוואות קטנות בתנאי ריבית שונים שאינם בהכרח הטובים ביותר שניתן להשיג. הפיכת כל ההלוואות להלוואה אחת גדולה תאפשר לכם לעשות סדר בחשבון. ולשלוט בהוצאות טוב יותר. בעזרת משכנתא לאיחוד הלוואות תוכלו לאחד את כל ההלוואות יחד וגם לקבל תנאים טובים יותר, הן בתקופת ההחזר הניתנת לכם והן בגובה הריבית והאפשרות לבחירת תמהיל משכנתא מתאים.

כיצד ניתנת משכנתא על בית הנבנה באופן עצמאי

היום לא מעט אנשים בוחרים לבנות את ביתם בעצמם במקום לקנות דירה יד שניה או דירה מקבלן.  בניית בתים באופן עצמאי נעשית בעיקר במושבים בהם יכול זוג לבנות בית פרטי ויש שם את התנאים לכך. כמובן שבניית בית באופן עצמאי דורשת מימון רב ולכן זוגות אשר רוצים לעשות את המהלך פונים לקבלת משכנתא לבנייה עצמית אשר שונה בהיבטים מסוימים ממשכנתא רגילה. הבדל מרכזי הוא בכך שמשכנתא זו לא ניתנת בתשלום אחד  כמו משכנתא רגילה אלא בחלקים הניתנים בהתאם להתקדמות הבניה ועמידת הפרויקט בציפיות ובהערכות. כאן, בניגוד לנכס  יד שניה אין נכס בנוי שיכול לשמש עבור הבנק כביטחון מהרגע הראשון ולכן המשכנתא ניתנת בחלקים. ישנו גם הבדל באחוז המימון המקסימלי: 70% בבניה עצמית לעומת 75% בדירה רגילה (כל עוד זו דירה ראשונה).

לשפץ במקום לקנות דירה בעזרת משכנתא מתאימה

רבים מרגישים שהם צריכים שינוי משמעותי בבית וחושבים מיד על קניית דירה חדשה ומכירת הדירה הקיימת. עם זאת, זהו מהלך שיביא להוצאות רבות, יהיה מסורבל וייקח זמן רב. ישנה אפשרות נוספת והיא שיפוצים בדירת המגורים שלכם, שיפוצים משמעותיים שיתנו לכם תחושה של דירה חדשה ממש. אם אין לכם את המשאבים לביצוע שיפוץ מקיף ורחב, ואכן נדרש סכום לא קטן לכך, כדאי שתכירו את האופציה של משכנתא לשיפוצים. משכנתא זו ניתנת כאשר יש לכם נכס על שמכם, וכאשר מדובר על שיפוצים ממש ולא שיפור הדיור באמצעות מכירת דירה קיימת ומעבר לדירה אחרת. גם כאן אחוז המימון יכול להיות עד 75% כשזו דירת המגורים. בניגוד להלוואה רגילה תוכלו לפרוס אותה על פני תקופה ארוכה ולמצוא תמהיל משכנתא מתאים כך שהיא תורגש בכיס פחות מהלוואות אחרות.

נועם איזנברגר הוא יועץ משכנתאות עם ניסיון של מעל 15 שנה  בתחום הן כיועץ פרטי והן מטעם הבנק. כל לקוח מקבל ייעוץ מקצועי ויחס אישי. מוזמנים ליצור קשר.