Site icon מקומונט לוד

התוצאות המלאות של סקר הבחירות: הפתעה!

בעוד פחות מחצי שנה ייערכו הבחירות המקומיות למועצת העיר ולראשות העיר לוד. לרגל האירוע, פתחנו במקומונט לוד מדור בחירות 2018 מיוחד שירכז את כל מה שקורה בפוליטיקה המקומית ולכבוד ציון הדרך, יצאנו בסקר ראשון – “מי חבר המועצה שדאג הכי הרבה לכם, התושבים?

לסקר נרשמו מאות רבות של הצבעות ומניתוח המערכת נראה היה שרובכם התקשיתם לעמוד במגבלת הבחירה של מועמד אחד בלבד – מה שגרם לגולשים רבים לחזור פעם, פעמיים ואף שלוש ויותר אל העמוד עד שבחרו במועמד המועדף עליהם.

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט לוד

הסקר אינו מתיימר להוות מדגם מייצג ומקצועי של תושבי העיר לוד, אך בהחלט משקף את הלך הרוחות בעיר ואת הצפוי לנו לקראת הבחירות המוניצפליות.

והזוכה הגדול הוא…

אם כן, ברב גדול, וללא עוררין, המנצח הגדול של הסקר והמועמד שזוכה להערכה הרבה ביותר על מעשיו בקדנציה האחרונה הוא יוסי הרוש, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך מטעם “הבית יהודי“, שזכה בכ-25%(!) מהקולות.

נראה שהישגי מערכת החינוך העירונית, עם זכיית העיר בפרס חינוך הארצי בשנה האחרונה, והיחס החם שמקבל כל מי שפונה להרוש בהחלט באו לידי ביטוי כשהוא זוכה במקום הראשון בפער גדול מאוד.

במקום השני, חבר מועצת עיר אנרגטי ומפתיע – משה בונפיל, שקיבל את קולותיהם של 17% מהמצביעים.

הוא רק שנה וחודש בתפקיד (החליף את חבר סיעתו “למען התושב”, דוד עידן) ועומד בראש אגף הלוגיסטיקה ושיפור פני העיר ונראה שהעשייה שלו באמת פורצת גבולות וזוכה להכרה בקרב תושבים רבים.

בונפיל, המשמש כבחבר מועצת עיר בהתנדבות, במקביל לעבודתו כמזכיר החטיבה הארצית של עובדי המתכת, החשמל, האלקטרוניקה, המוסכים והיהלומים הצליח לגבור בקלות על חברי מועצה ותיקים ומנוסים ונראה שעוד עתיד גדול צפוי לו במועצת העיר לו, גם בקדנציה הבאה.

“הסקר מחמיא לי, אני מקווה שבסקר האמיתי כאשר יסתיים יום הבחירות, אזכה בקולות רבים כדי שאוכל לעמוד בראש רשימה גדולה וחזקה ולהשפיע אפילו יותר במועצת העיר.

אני מאוד מעריך את האמון של ציבור הבוחרים שהשתתף בסקר שלכם. הציבור הינו בוגר ומעריך את נבחרי הציבור אשר פועלים למען העיר והקהילה.” אמר בונפיל לכתב מקומונט לוד, למשמע תוצאות הסקר והגעתו למקום השני המכובד.

מועצת העיר לוד. צילום: אביחי טבק

אל המקום השלישי, ובפער קטן, הגיע עמיחי לנגפלד, מחזיק תיק תיירות, תרבות תורנית ומורשת וחבר מועצת העיר מטעם הבית היהודי אף הוא.

עמיחי זוכה לתמיכה רבה בעיקר מקרב חברי הגרעין התורני ובני הציונות הדתית, שמעריכים אותו על מאבקיו  בעבירות הבניה, הפשיעה והזלזול בחוק מצד בני השכונות הערביות בעיר.

למקום הרביעי, עם 9% מהבוחרים התברג מ”מ ראש העיר – אלי סער.

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט לוד

בהמשך הרשימה ניתן לראות כי חברי מועצת העיר הערביים, עבד אזרגה (מקום 5) ופרג’ אבן פרג’ (7) זכו לתמיכה יפה אף הם בנוסף לחברת מועצת העיר אלווירה קוליחמן שנכנסה למקום השישי.

אנו נמשיך ומלווה את מערכת הבחירות המרתקת בעיר לוד, ובשבועות הקרובים נעלה עם חדשות מפתיעות וסקרים נוספים ונמשיך להביא לכם נתונים ומידע על רחשי ליבם של תושבי לוד.