Site icon מקומונט לוד

התנצלות או התרפסות

מחבל. צילום באדיבות דpixabay

דובר המשטרה מתנצל, דובר השב”ס מתנצל, מתי הפכו חלק מראשי צבא ההגנה לישראל לחבורה מתרפסת ומתנצלת בסגנון ארגוני שוברים שתיקה ובצלם הידועים לשמצה?

התנצלות או התרפסות

דובר המשטרה מתנצל על מעצרם של רוצחי רוז פיזם ז”ל, דובר הכבאות מתנצל על כיבוי השריפה בכרמל, דובר השב”ס מתנצל על תפיסתו של ח”כ באסל גטאס כשהוא מבריח טלפונים לאסירים בטחוניים ודובר צה”ל מתנצל על מותם של מחבלי הג’יהאד האסלאמי ובהם מח”ט חטיבת מרכז הרצועה ערפאת מרשד וסגנו בפיצוץ המנהרה בגבול רצועת עזה.הקורא הנבון מוזמן למצוא את הפייק ניוז שהושתל בפסקה דלעיל.

בהמשך מתכננים בצה”ל לייחד תקציב לפרסום מודעות אבל למחבלים בעיתונות הכתובה, לייחד תקן לקצינת נפגעי חפירת מנהרות ולארגן למשפחות הרוצחים קצבה מהביטוח הלאומי. נדמה כאילו מדובר בתיירים תמימים שנהרגו במקרה במהלך סיור מודרך במנהרות הלונה פארק של עזה בדרכם לבתי הקפה שעל חוף הים. זאת במסגרת פסטיבל טרום חנוכה של ארגון הגי’האד הירוק ורודף השלום ולא בנציגות האיראנית על אדמת ארץ הקודש שבמשך שנים חופרת מנהרות במטרה לפגע ולחסל אזרחים ישראלים.

הקם להורגך השכם להורגו 

מחבל. צילום באדיבות pixabay

מתי הפכו חלק מראשי צבא ההגנה לישראל לחבורה מתרפסת ומתנצלת בסגנון ארגוני שוברים שתיקה ובצלם הידועים לשמצה? אין דבר יותר מטריד מהעובדה שדברים שפעם היו מובנים מאליהם ונכתבו בתנ”ך תחת הפסוק ”הקם להורגך השכם להורג” היום זקוקים לתירוצים והסברים.

ולא. ההודעות על פייק ניוז ועל כך שדובר צה”ל ‘רק’ תדרך את הכתבים הצבאיים ש”לא הייתה כוונה לחסל בכירים” לא מספקות כי המוסיקה של ההודעה והתדרוך היא המייצרת את אווירת ה:”אנחנו מפחדים”. מי שמתנצל על חיסול מחבלים סופו שמתאכזר לרחמנים. עולם הפוך ראיתי.

הכל בעיני המתבונן

בימי טרום ההתרפסות היהודית הגיע אל האימאם של עזה, שייח טאופיק אשה כשהיא ממררת בבכי ומתלוננת שבעלה ברח דרך אחת המנהרות. השיי’ח עיין עמוקות בקוראן ופסק ”הוא יחזור” לפתע התערב העוזר וצעק ”הוא לא יחזור”. השייח המופתע עיין שוב בקוראן ואמר לאשה ”הוא יחזור!”. ”לא יחזור” צעק שוב העוזר. שייח טאופיק החל לכעוס ואמר לעוזרו בטון זועם:”שכחת את מקומך יא איבני למה אתה מתערב וחולק עליי”. ”סליחה כבוד האימאם” ענה העוזר בכניעה אבל אתה התעמקת בספר ואמרת שהבעל יחזור ואילו אני מסתכל על האישה ואומר לך בוודאות שהוא לא יחזור”.