Site icon מקומונט לוד

זיפות גגות – כל היתרונות, חסרונות וטיפים חשובים  

אם הייתה לכם בשנים האחרונות נזילה בגג, הסיבה לכך היא כנראה זיפות גגות שלא נעשה בצורה מקצועית. במאמר הבא נעבור על הדברים החשובים שצריך לדעת על זיפות גגות.


מהו בעצם זיפות גגות?


מדובר בעצם באיטום הגג באמצעות שיטה של מריחת זפת חמה על פני המשטח.
בדרך כלל מבצעים את העבודה בזמן שישנה יריעה המסייעת להחזיק את הזפת. זהו אומנם חומר גמיש ודי עמיד לחדירת מים. אך זהו לא בהכרח הפתרון המומלץ ביותר,
בואו ונראה מהם החסרונות והיתרונות של זיפות גגות.

זיפות גגות – מהם היתרונות?


זיפות גגות – מחיר


היתרון הגדול ביותר של זיפות גגות הוא המחיר, מדובר בחומר איטום זול למדי. המחיר שלו יכול להיות גם חצי מהמחיר של יריעות ביטומניות.

האמת, לזפת גג זה קל לביצוע 


עוד גורם שמשפיע על המחיר של זיפות גגות, היא העובדה שמדובר בעבודה שהיא יחסית פשוטה לביצוע. דבר שגורם לכך שאיש מקצוע מיומן יהיה מסוגל לבצע את העבודה בתוך מספר שעות בלבד.
זיפות גג – ניתן לביצוע על כל גג


זהו ללא ספק אחד מהיתרונות הגדולים של זיפות גגות, אפשר לבצע אותו על כל גג, לא משנה כמה הוא עמוס בדודים וחלקים שונים ברחבי הגג. כמובן שהדבר דורש עבודת הכנה שבמסגרתה צריך להזיז את הגורמים המפריעים בגג.

זיפות גגות  – מהן החסרונות?


דורש תחזוקה שנתית

גם אם עשיתם זיפות בזפת לפני חצי שנה, זה לא אומר שיש לכם ראש שקט. בניגוד ליריעות ביטומניות שמרגע שהתקנתם אותן יש לכם שקט למשך כמעט עשור, הזפת ידרוש ממכם סיוד של הגג בכל שנה וזיפות מחדש לגמרי בכל 3 או 5 שנים. כלומר המחיר הכולל שתצטרכו לשלם יהיה הרבה יותר גבוה מזה שחשבתם עליו במקור.

יחצ

עמידות

הזפת נוטה להתרחב בחום ולהתכווץ בקור, התוצאה? איכות הזיפות יורדת בכל שנה.
אם קבלן האיטום לא עשה עבודה מקצועית, תוכלו להרגיש בדליפות כבר לאחר פחות משנה.

כבר לא עומד בתקן הישראלי

ישנן הנחיות בתקן הישראלי בניגוע לזיפות גגות, קבלני האיטום צריכים להשתמש בזפת שמגיע עד ל75 מעלות. אבל במרבית המקרים בקיץ הגגות מגיעים לטמפרטורה גבוהה יותר. הזפת הוא שחור ויש לו נטייה להתחמם (זאת אחת מן הסיבות לסיוד שנדרש בכל שנה.)
ישנה אפשרות להשתמש בזפת איכותי יותר שיש לו יותר עמידות לטמפרטורות גבוהות, אבל מחירו הוא הרבה יותר גבוה (כמעט פי 2 מהמחיר של זיפות רגיל לגג).
חשוב לציין: אם תשתמשו בזיפות גגות באמצעות זפת לא תקנית, קבלן האיטום לא ייתן לכם אחריות.
הכנת הגג לזפת

כדי לבצע זיפות גגות בצורה איכותית, יש לבצע עבודת הכנה הגג- יש למלא סדקים וחורים בגג לפני המריחה. כ-24 שעות לאחר המריחה רצוי לבצע בדיקה נוספת כדי לבדוק את איכות האיטום (במקרים רבים הקבלנים לא מקפידים על כך.)
עוד טיפ נוסף, זיפות גגות בדרך כלל עושים בחודשי הקיץ שבהם הגג יבש בין מאי לאוקטובר, כך תבטיחו שהזיפות יהיה איכותי.

המאמר באדיבות: טכנו פלקס – שיטות איטום מתקדמות

בהצלחה!