Site icon מקומונט לוד

חברה מלוד נמכרה ברבע מיליארד דולר

לומינרה, חברת האסטטיקה הרפואית השוכנת במתחם טלרד נמכרה לחברת אלרגן אלסטיק מקבוצת אבווי בסכום של כ-200-250 מיליון דולר. חלק גדול מעובדי החברה וחברות האחיות שלה הינם תושבי לוד – שאולי יזכו לבונוס מיוחד.

עסקת ענק בענף האסתטיקה הרפואית, ובודאי לעיר לוד. חברת לומינרה – המייצרת זריקות למילוי קמטים – נמכרה בסוף השבוע לחברת אלרגן אסתטיק האירית כשעל פי ההערכות בעלי החברה יקבלו תמורת המכירה כרבע מיליארד דולר.

“כך פתאום, לפני כשנה וחצי, צצה לנו במייל הודעה מאלרגן: ‘אנחנו מוצאים אתכם מעניינים'”, צוטטה מנכ”לית לומינרה, ד”ר ליאת גולדשייד-זמירי בידיעה שפורסמה על המכירה באתר דה מרקר . “נציגי אלרגן הגיעו לישראל בימים שבהם עוד ניתן היה לטוס ולצאת מישראל. בגלל הקורונה, העסקה הסתבכה כמו הרבה עסקות אחרות בעולם. במהלך המגפה, כל הדיונים התבצעו בזום”.

עוד סיפרה דולדשייד-זמירי לדה מרקר כי “החברה גדלה בעשרות אחוזים כל שנה מיום הקמתה. אפילו בתקופת הקורונה הצלחנו לצמוח ב-30%. לפני שנה צמחנו ב-70%. בעלי החברה, משפחת סגל, השקיעו כ-2 מיליון דולר בחברה, ויתר המימון התבצע מתוך הגידול הפנימי, שכן הגענו למכירות מהר מאוד”.

משרדי ומעבדות לומינרה וחברות הבנות בקבוצה. צילום: מקומונט לוד

לומינרה היא חברת מחקר ופיתוח בתחום הרפואה האסתטית, ומעסיקה כיום כ-120 עובדים במשרדיה הראשיים במתחם טלרד בלוד. בין אחזקותיה של הקבוצה ניתן למנות את חברת הקנאביס פנאקסיה, השוכנת גם היא בלוד, במתחם טלרד ונסחרת בתל אביב לפי שווי של כ-300 מיליון שקל; חברות מארבל טרדס ופרודנטיקס וחברת Tree of life המייצרת תרופות ללא מרשם – גם הן פועלות בלוד.

החברה מתמחה בזריקות למילוי קמטים שמבוססות על חומרי גלם שונים, כגון חומצה היאלורונית וקלציום הידרוקסיאפטיט (סידן) – חומר גלם שמצוי באופן טבעי בגוף, וביכולתו לעודד יצירת סיבים של קולגן שמקנים לפנים מראה צעיר.

ראש העיר לוד, עו”ד יאיר רביבו ברך את בעלי החברה, מנהליה ועובדיה ומסר: “ברכות לחברת המחקר והפיתוח לומינרה מלוד המייצרת זריקות למילוי קמטים, וליו”ר החברה ד”ר דדי סגל על האקזיט הענק. רבע מיליארד דולר שמשלמת חברת אלרגן אסתטיק האירית, זו הבעת אמון רצינית בחברה וביכולותיה. שמחתי לשמוע ממנכ”לית לומינרה, ליאת גולדשייד-זמירי, שהחברה, שמעסיקה 120 עובדים, תמשיך לפעול מלוד. חברת לומינרה היא אחת מעשרות חברות שעשו ב-7 השנים האחרונות רילודקיישן לרובע העסקים המתפתח שלנו – “לודקיישן”. ההצלחה של לומינרה היא עוד אות כבוד לכלכלה הישראלית וגאווה גדולה לתעשיית ההיי-טק בלוד. לוד ממצבת עוד ועוד את מעמדה והופכת למרכז החדש של ישראל, לצד העיר תל אביב, והחברות הגדולות במשק כבר מזהות את זה. ההצלחה מגיעה בעיקר בזכות חיבור בין הסקטור הממשלתי שמאמין בעיר, עסקים חדשים ומנהיגות מקומית”.