Site icon מקומונט לוד

סערת המועצה הדתית בלוד.חבר מועצת העיר, גיל חדד (ליכוד):”צריך לבדוק האם נעשו מעשים פלילים”.

רביבו בישיבת המועצה.צילום מסך.
רביבו בישיבת המועצה.צילום מסך.

סערה עירונית בעקבות דו”ח קשה של מבקר העירייה בנוגע להתנהלות המועצה הדתית בלוד.לטענת חברי מועצה מהליכוד והבית היהודי יש לבדוק האם נעשו דברים פליליים במועצה הדתית.ראש המעוצה הדתית החדש:”כשמחליפים בתקופה קצרה שלושה ראשי מחלקת כשרות יש בלגאן”.בפגישה בין ראש העיר לחבר המועצה עמיחי לנגפלד סוכם על הקמת מועצה ציבורית לפיקוח על ענייני הדת בעיר.

דו”ח קשה של מבקר העירייה בנוגע להתנהלות המועצה הדתית בלוד הוצג במועצת העיר לוד ובעקבותיו  התקיים מפגש תושבים עם מועצת העיר בנושא מצב שירותי הדת בעיר.

למפגש הגיעו עשרות תושבים וכן הרב לנדסברג שאחראי על הכשרות והנישואין בעיר, מר עמרם איבגי הממונה על המועצה הדתית.החלק הראשון הוקדש כאמור לדיון בנושא דו”ח מבקר העירייה לשנת 2014 שעסק בין השאר בנושא המועצה הדתית.

חלק מחברי מועצת העיר טענו שמדובר בדו”ח קשה מאוד, המעלה תמונה חמורה של התנהלות בעייתית מאוד לכאורה.חבר המועצה גיל חדד (ליכוד) פנה בתחילת הדיון לראש/ העיר וקבל על העובדה שראש המועצה הדתית לא הגיע בזמן לדיון:”אם 19 חברי מועצה שעובדים בהתנדבות מגיעים לישיבה גם הוא צריך להגיע”, בהמשך ביקש חדד לבדוק האם מדובר כאן במעשים הגובלים בפלילים. חבר המועצה עמיחי לנגפלד (הבית היהודי) טען שגם אם רוב הדו”ח עוסק ביו”ר המועצה הקודם,  אי אפשר להתעלם מכך שבכל עמוד בדו”ח המבקר הוא מתלונן  על חוסר שיתוף פעולה ו כי לא הועברו לו מסמכים כנדרש על מנת לבצע בדיקה אפקטיבית.

עמרם איבגי יו”ר המועצה הדתית הממונה לא הרבה לדבר במהלך הכינוס אך טען כי הוא רק חודש וחצי בתפקיד

.הרב לנדסברג ועו”ד כהן בישיבה.צילום מסך

והוסיף:”כשמתחלפים שלושה ראשי מחלקת כשרות בחצי שנה יש בלגאן”.מי שהגיב בשם המועצה הדתית היה עו”ד חגי כהן היועץ המשפטי של המועצה, שטען שהסיבה העיקרית לפיזור המועצה הדתית הקודמת היא הממצאים החמורים שהעלה המבקר.

בהמשך, הוביל ראש העיר שיח עם תושבי העיר שהגיעו לישיבת המועצה וקיבלו את הבמה לשאול ולהעלות את הנושאים הקרובים ללבם, במהלך הדיון הציגו מספר תושבים דף עם השאלות העיקריות בנושא תפקוד המועצה הדתית.

עוד נודע לכתב מקומונט לוד כי בתחילת השבוע (יום א’) נפגשו ראש העיר עו”ד יאיר רביבו וחבר המועצה עמיחי לנגפלד לדון בנושא ובתום פגישה ארוכה מאוד סיכמו על שורת  צעדים לשיפור מצב שירותי הדת בעיר ובהם כי יישלח מכתב לשר הדתות בו יבקש ראש העיר להתחיל בהליך בחירת מועצה דתית. וכן להתחיל בתהליך מינוי שני רבני עיר, כי ראש העיר יבדוק מול הרב ועקנין (ששוהה כרגע בחו”ל) את האפשרות שהוא יהיה הרב האחראי על המקוואות וכי תוקם מועצה ציבורית בנושא הדת שתיפגש אחת לשבועיים עם יו”ר המועצה הממונה על מנת להוביל מהלך של  שיתוף פעולה משמעותי עם המועצה הציבורית ויצירת שקיפות לתושבים.