Site icon מקומונט לוד

חגיגה גאורגית כמיטב המסורת בלוד

זו השנה הרביעית שהעדה הגיאורגית בלוד חוגגת ערב  תרבות מושקע ומפואר, כחלק משימור המורשת, התרבות והמסורת הנפלאה של העדה הגיאורגית.

גם השנה, הוביל את היוזמה, המשנה לראש העיר רפאל (רפי) קטאשולי, בתמיכתו החמה והמחבקת של ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו.

לערב המיוחד אשר התקיים במתנ”ס דנוור, הוזמנו והגיעו מכובדים רבים בהם סגן יו”ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל, חברי מועצת העיר, ומאות מבני הקהילה המפוארת.

ראש העיר עו”ד יאיר רביבו, הדגיש בדבריו את הקשר המיוחד של בני העדה הגיאורגית לעיר לוד, אשר לאורך השנים שמרו על זיקתם לעיר ונותרו לגור בה, גם בתקופות הקשות בהן קהילות ומשפחות רבות עזבו את העיר. ראש העיר סיפר על ילדותו בשכונת שרת שבה ספג מהערכים היפים של שכניו מהעדה הגיאורגית, בעלת המורשת התרבותית העשירה. בסיום דבריו מסר את תודתו הרבה למשנה לראש העיר רפי קטאשוילי, על היוזמה ושיתוף הפעולה ועל הארגון המופתי אשר תרם להפקה מוצלחת ומרהיבה של ערב תרבותי עשיר ומלא בפולקלור משובח.

במשך כשעתיים חגגו בני הקהילה כמיטב המסורת הגיאורגית, בערב עשיר בקולינריה משובחת ומשופע באומנים מהשורה הראשונה מקרב הקהילה הגיאורגית, בהם מרבי זויט, מיה ורדזואלי, סימון מור, שי גל, מריו צור, וכמובן להקת המחול הגאורגי G.N.B שהדהימה את הקהל הרב בביצועים מרהיבים ובתלבושות ססגוניות עשירות.

ערב פולקלור ססגוני כחלק משימור המסורת של העדה הגיאורגית בלוד. צילום באדיבות דוברות עיריית לוד