Site icon מקומונט לוד

חוגגים סיגד בלוד

שיתוף פעולה בין ענת אסף – מנהלת ביה”ס “לוי אשכול”, תמר ליברמן – מנהלת פרוייקטים של הגרעין התורני, רשת המתנסים והאגף לתרבות יהודית, הוביל לקיומו של הפנינג עירוני לציון חג הסיגד.

הערב נפתח באשכול של שירים בביצוע מקהלת ביה”ס בניצוחה של המורה למוסיקה ג’ני איטלמן ובברכות.

בהמשכו נהנו כולם מתחנות הפעלה ויצירה שונות ומגוונות בנושאי החג לצלילי מוסיקה אותנטית.

הילדים הצעירים צפו בהצגה “מנפלאות יהדות אתיופיה” ובה תיאור של מסע משעשע ומרתק של לימוד, נגינה וחוויה שמסביר את המנהגים המיוחדים של יהדות אתיופיה במשך אלפי שנים.כמו כן התקיים בית קפה אותו הפעילו תלמידים, מורים והורים של ביה”ס.

ערב חגיגי בהוקרה לקהילת יוצאי אתיופיה בבית הספר. צילום באדיבות דוברות עיריית לוד

צוות ביה”ס בהובלת המנהלת ענת אסף בחר לציין את החג באופן זה כדי לחזק את הקשר של תלמידים ומשפחותיהם מבני הקהילה למורשתם. המסר הנו כי יש מקום של כבוד לנכסים התרבותיים שהם מביאים עימם, ולהביא להערכה הדדית ולסובלנות כלפי קהילת יוצאי אתיופיה בבית הספר ובחברה הישראלית בכלל.

“לחג הסיגד תרומה חשובה לפסיפס התרבותי של החברה הישראלית בכלל ושל קהילת ביה”ס בפרט. זהו חג שכל מהותו היא אחדות, אהבת האדם ואהבת הארץ. זכות גדולה נפלה בחלקנו להיות חלק מקהילה שלמה ולציין את החג בבית הספר בצורה חווייתית” אמרה מנהלת בית הספר, “בבית ספר “לוי אשכול” מחבקים את בני הקהילה ואת משפחותיהם בחגם המיוחד ומודים להם על שיתוף ולימוד העושר הרוחני הקיים בעדה זו”.

ואיך אפשר בלי קליעת צמות. צילום באדיבות דוברות עיריית לוד