Site icon מקומונט לוד

חוזה קניה או מכירה – זה הזמן לפנות לעורך דין מקרקעין

ישנם מספר מצבים בהם עורך דין מקרקעין יכול להועיל בתהליך קניית דירה והמכירה שלה, החל מבדיקת חוזה הרכישה במכירה טיפוסית ועד להתמודדות עם חוזה מסובך באופן ייחודי. המקרה הנפוץ בו מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין מקרקעין הוא עבור חוזה רכישה. למרות שסוכני נדל”ן ממלאים בדרך כלל תפקיד מרכזי בהכנת חוזי רכישה, עורך דין מקרקעין יוכל לספק סקירה של תנאי חוזה הרכישה. יתרה מכך, סוכני נדל”ן מוגבלים בדרך כלל למלא תבניות חוזה, במקום לנסח אותן מאפס. מסיבה זו, ייתכן שיהיה צורך לנסח חוזים מורכבים יותר על ידי עורך דין מוסמך.

עורך דין מקרקעין
קרדיט Freepik.com

מתי תצטרכו עורך דין מקרקעין?

אם אתם מתכוונים לערב עורך דין בשלב כל שהוא בתהליך הקניה או המכירה, חשוב להקדיש מספר ימים, במידת האפשר, לבדיקה משפטית של החוזה לפני. זה יכול לעזור לכם להימנע מבעיות פוטנציאליות בהמשך הדרך על ידי הפיכת המקרים לנוחים עבורכם ככל האפשר.

החוזה הוא המסמך החשוב ביותר בתהליך מכירת הבית, והוא כולל מספר נושאים ניתנים למשא ומתן. טרם קניית דירה מומלץ לעבור החוזה ועל כל סעיפיו על מנת לא לפספס פרטים חשובים. כמה מהנושאים החשובים ביותר בחוזה הרכישה כוללים:

  1. תזמון- ציר הזמן שלכם לסגירת הנכס עשוי להיות מושפע ממכירת הבית שלכם או מבעיות שרובם לא בשליטתך, כגון עיכובים בלתי צפויים של המלווה ועוד.
  2. בדיקה- בדק בית יכול לגלות בעיות רבות, ומוכר וקונה יכולים בסופו של דבר לנהל משא ומתן על מי ישלם עבור התיקונים. במקרים מסוימים הקונה, אם זה אפשרי, יכול לחזור בו מהחוזה ללא קנס.
  3. עיקולים- חיפוש עיקולים הוא דבר שגרתי לפני רכישה, ועלול להעלות עיקול על הנכס שאתם מוכרים או קונים, שעורך דין יכול לסייע בחקירתו. עורך דין מקרקעין גם יכול לעזור להבטיח שביטוח הבית החדש שלכם מגן עליך בצורה נאותה מפני בעיות פוטנציאליות.
  4. סגירה- הרגע לו חיכיתם, סגירה למכירה או רכישה של בית, כרוך לעתים קרובות בעשרות עמודים של מסמכים משפטיים לעיון. עורך דין מקרקעין יכול לעזור הן למוכר והן לקונה לנווט את הסקירה, מה שעלול להיות מאיים ומבלבל במיוחד עבור רוכש דירה בפעם הראשונה.

תרחישים פחות אופייניים לשימוש בשירותיו של עורך דין מקרקעין

להלן מספר מצבים חריגים העשויים לדרוש ייעוץ וכישורי משא ומתן של עורך דין מקרקעין מוסמך:

  • אתם קונים בית שהוא חלק מסוג מיוחד של מכירה, כגון מכירת עיזבון, מכירה בחסר, מכירה פומבית או רכישה מבנק.
  • אתם רוכשים בית שנמצא במדינה אחרת.
  • אתם מוכרים בית שהוא חלק מרכזי בהסדר גירושין.
  • אתם מוכרים בית שהיה בבעלות בן משפחה ואתם אחראים על העיזבון.
  • אתם קונים או מוכרים נכס שיש לו בעיות, כגון נזק מבני.
  • יש לכם בעיות כלכליות גדולות ואתם מנסים למכור נכס שיש עליו שעבודים.

כאשר מחפשים עורך דין מקרקעין, המלצות מאנשים שאתם סומכים עליהם, כגון סוכני נדל”ן ומלווים, יכולות להיות מקום טוב להתחיל בו. סביר להניח שתרצו לראיין לפחות כמה עורכי דין כדי שתוכל להשוות את הגישה, התעריפים והזמינות שלהם. אבל היום, כדי למצוא עורך דין מקרקעין לא פחות ממצוין, אין צורך ללכת רחוק, לשכת עורכי דין ‘אחיה’ מתמחים בדיני מקרקעין, ילוו אותכם לאורך כל התהליך באופן המקצועי ביותר ובמחיר המשתלם ביותר עבורכם.