Site icon מקומונט לוד

חוזרים לסייר בלוד וחוגגים פסטיבל בציון 73 שנה ללוד

מרכז הסיור בשבילוד מבית ארגון “אשכולות” בשיתוף פעולה עם מרכז “קהילוד” ועיריית לוד מזמינים את הקהל הרחב ליטול חלק בפסטיבל סיורים, צלילים וטענים שיתקיים ברחבי העיר לכבוד חגיגות 73 השנים להיווסדה של  לוד. האירועים בין התאריכים 13-17.6 (ג’-ז’ בתמוז) במסגרת שלל הופעות חינמיות, סיורים מיוחדים ופעילויות מעשירות.

לכבוד חגיגות 73 השנים להיווסדה  של העיר לוד, בשבילוד מבית אשכולות מזמין את הציבור הרחב ליטול חלק בפסטיבל סיורים, צלילים וטעמים היתקיים בפעם הראשונה ברחבי העיר בין התאריכים 13-17.6 (ג’-ז’ בתמוז). הפסטיבל יכלול בין השאר הופעה חינמית לקהל הרחב ושלל סיורים ופעילויות במחיר סמלי, כאשר השתתפות בהם תעלה כ- 30 שקלים ליחיד ו- 50 שקלים לזוג. הסיורים והפעילויות יועברו על ידי מדריכים מקצועיים ומנוסים מטעם הארגון בנקודות ציון חשובות בעיר בהתאם להנחיות התו הירוק. הפסטיבל המופק ע”י בשבילוד מבית אשכולות יתקיים בשיתוף פעולה עם המרכז הקהילתי העירוני “קהילוד” ועיריית לוד, וצפוי לחזק את הקשרים הקהילתיים בעיר במיוחד בתקופה זו ולספר את סיפורה המרתק של העיר.

רועי תנעמי, מנהל מרכז בשבילוד: “פסטיבל לוד הוא הזדמנות מצויינת להגיע ולהכיר את הסיפור המיוחד של לוד. אנחנו מקבלים פניות רבות של קבוצות בארץ ובחו”ל שמגלות את ההיסטוריה של העיר ומעוניינות להכיר גם את ההווה. לוד היא אחת הערים העתיקות בעולם, ואפשר למצוא בה הכל. מימי התנ״ך, המשנה, עצמאות וכמובן הסיפור החברתי בעיר. מי שרוצה להכיר את תמצית הסיפור הישראלי – שיבוא ללוד.”

מבקרים בחאן צילום מרכז סיור בשבילוד

אדיר וישניה, מנכ”ל ארגון “אשכולות”: 

“אנו שמחים להיות שותפים באירועים לציון 73 שנה להיווסדה של העיר לוד, ומזמינים את הציבור הרחב ולהגיע ולהכיר לוד אחרת, שלא הכרתם באמצעות סיורים, טעימות וחוויות. שלל האירועים יחברו את המבקרים להיסטוריה של העיר לוד, ולהווי המיוחד העכשווי באופן חינוכי, מחבר ומחזק. במיוחד אני מתרגש כיליד העיר לוד, וכמי שסיפורו המשפחתי טבוע בלוד בקשר עמוק וחם.”.

יצויין שלצד פעילות מרכז בשבילוד המתנהלת מתוך העיר לוד, גם המטה הארצי של ארגון אשכולות הועתק לאחרונה להשתכן בעיר לוד.

אירועי הפסטיבל: 

יום ראשון ה- 13.6 (ג’ בתמוז) –

19:30 – “ושבו בנים לגבולם”: סיור לימודי מיוחד בהדרכתו של ד”ר משה לונדין. הפעילות תספר למשתתפים בו את סיפורה של לוד באמצעות סיור מהבאר של רבי עקיבא ועד משה דיין וקיבוץ גלויות. עלות ההשתתפות בסיור – 30 שקלים חדשים לאדם, 50 שקלים לזוג. לפרטים נוספים והרשמה: 050-9037709.

21:00 – שלומי שבת מארח את עידן עמדי בטיילת שדרות ירושלים. הכניסה חופשית לקהל הרחב.

יום שני ה- 14.6 (ד’ בתמוז):

18:30 – “שלושה ימים בתמוז ועוד 73 שנה”: סיור לימודי בהדרכתו של אביחי ברג. הסיור יספר את סיפורו של המבצע לשחרור לוד במלחמת העצמאות, מבצע דני, אשר ארך שלושה ימים בחודש תמוז של שנת תש”ח. עלות ההשתתפות בסיור – 30 שקלים לאדם, 50 שקלים לזוג.

20:00 – “לקבל את הנס האחד אין שני”: מסע היסטורי מוזיקלי בעקבות נתן אלתרמן ושירו “על זאת” שנכתב בהשראת שחרור העיר הנצורה. ההרצאה, בהנחייתו של אביחי ברג, תלווה בשירה בציבור. עלות ההשתתפות בהרצאה – 30 שקלים לאדם, 50 שקלים לזוג.

יום שלישי ה- 15.6 (ה’ בתמוז):

18:00 – מניין לבבא סאלי: סיור בתי כנסת בשכונת רמת אשכול שבלוד העתיקה בהדרכתו של רועי תנעמי. עלות ההשתתפות בסיור – 30 שקלים לאדם, 50 שקלים לזוג.

20:00 – “קולות מן המזרח”: מסע מוסיקלי מרתק עם המוזיקה, הכלים והפיוטים של המזרח הקרוב בהנחייתו וניגונו של יוני שרון. עלות ההשתתפות בהופעה – 30 שקלים לאדם, 50 שקלים לזוג.

יום רביעי ה- 16.6 (ו’ בתמוז):

18:00 – “אגדות לוד”: סיור בעקבות סיפורים לודאיים מימי המעברות ועד לימינו אנו, ממשבר לצמיחה, בהדרכתו של המדריך מטעם ארגון “אשכולות”, דודי אברמוביץ’. עלות ההשתתפות בסיור – 30 שקלים לאדם, 50 שקלים לזוג.

19:30 – בתים פתוחים: ביקור אצל תושבי שכונת רמת אשכול בלוד העתיקה. עלות ההשתתפות בפעילות – 30 שקלים לאדם, 50 שקלים לזוג.

יום חמישי ה- 17.6 (ז’ בתמוז):

18:00 – “לוד שהיא משנה לירושלים”: סיור בעקבות חכמי לוד בתקופת המשנה בהדרכתו של יאיר ליברמן. עלות ההשתתפות בסיור – 30 שקלים לאדם, 50 שקלים לזוג.

20:00 – “טעם של לוד”: טעמים, ריחות וסיפורים, סדנת אוכל בלאדי בטעם של עוד…

ארגון “אשכולות” מהווה ארגון גג חינוכי מוביל לכ- 33 מרכזים חינוכיים ברחבי הארץ אשר מספק מערך הדרכות עם היקף פעילות נרחב למגוון אוכלוסיות וקהלים: בתי ספר, מכינות קדם צבאיות, משפחות, מבוגרים ועוד. “אשכולות” ומרכזיה מקדמים שיח חינוכי, חברתי, סביבתי עדכני ברחבי ישראל באמצעות כלים חינוכיים, חווייתיים ועכשוויים של הכשרה, הדרכה ואירוח המותאמים לרוח הזמן ולכלל ישראל.