Site icon מקומונט לוד

חוזרים לשגרה: הקלות על התושבים והעסקים, התלמידים חוזרים בהדרגה ללימודים

הממשלה אישרה שורת הקלות נוספות בתקנות לשעת חירום אשר יאפשרו את המשך חזרת המשק לפעילות בצל הקורונה. התקנות מבטלות את מגבלת היציאה מהבית מלבד אל המקומות והפעילויות שנאסרו בתקנות. בהדרגה ובעמידה בתנאי הבריאות, גם תלמידי העיר לוד חזרו לכיתות בבתי הספר.

להלן עיקרי תקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש) (הגבלת פעילות)

– החל מהיום הותרה פתיחת פעילויות ועסקים נוספים ובכלל זה: ספריות, כל סוגי הטיפולים (שאינם רפואיים) בגוף האדם, רפואה משלימה, מלונות וצימרים, שמורות טבע, אתרי מורשת וגנים לאומיים, גני חיות וספארי. כמו כן, הותרה הפעלת בריכות שחייה עבור ספורטאים תחרותיים ובריכות טיפוליות.

– נקבע כי מועד הפעלת הקניונים, השווקים וחדרי הכושר יהיה ביום ה׳, 7 במאי, 2020.

– מפעיל קניון יחויב בעמידה בכללים לשם שמירה על בריאות הציבור ויחתום על כך באמצעות טופס מקוון המצוי באתר משרד הכלכלה, שיועבר להמשך טיפולה של הרשות המקומית. במסגרת הכללים ימונה עובד שיהיה אחראי לביצוע הפעולות לשם שמירה על בריאות הציבור בקניון. יעשה ויסות של כניסת האנשים לקניון, לרבות עובדי הקניון, כך שבכל עת לא ישהו אנשים בקניון ביחס של יותר מאדם אחד לכל 20 מ”ר.

תלמידי בי”ס אשכול, השבוע. צילום: באדיבות משרד החינוך

יוצב שלט לעניין מספר השוהים המותר במקום. תיעשה הקפדה על שמירת מרחק של 2 מטר בין האנשים בקניון לרבות בתורים. יסומנו מקומות מיועדים לממתינים בתור וכן שלטים לעניין שמירה על מרחק. מפעיל של קניון יקפיד ככל הניתן שלא יהיו במעלית יותר מ-2 אנשים. תיעשה הקפדה על שמירת כללי היגיינה לרבות חיטוי משטחים. בשטחי הקניון יוצבו מתקנים עם חומר לחיטוי ידיים במקומות נגישים וזמינים. לא תתאפשר ישיבה לצורך אכילה בשטח הקניון.

– תותר פתיחה של שוק קמעונאי לאחר אישור ראש הרשות המקומית ובכפוף לתנאים הבאים: הרשות המקומית תווסת את כניסת האנשים לשוק, לרבות העובדים ובעלי העסקים, כך שבכל עת לא ישהו אנשים באזור הפתוח לציבור ביחס של יותר מאדם אחד לכל 20 מ”ר. הרשות המקומית תקבע ותיישם מנגנון להגבלת מספר השוהים בשוק, וכן תציב שלט לעניין מספר השוהים המותר במקום. הרשות המקומית תקפיד ככל האפשר, על שמירת מרחק של 2 מטרים לפחות בין אנשים בשוק רבות בתורים וזאת לשם מניעת צפיפות. יסומנו מקומות המיועדים לתור ויוצב שלט לעניין שמירה על מרחק. תיעשה הקפדה על כללי היגיינה וחיטוי משטחים. בשטחי השוק יוצבו מתקנים עם חומר לחיטוי ידיים. הרשות המקומית לא תאפשר ישיבה לצורך אכילה של מבקרים בשטח השוק ולא תאפשר כניסת אנשים שאינם עוטים מסיכה לשוק.

– מפעיל ספרייה יחויב בתנאים נוספים הכוללים הצבת מחיצה בדלפק ההשאלה למניעת רסס, והפרדת ספרים שהוחזרו לספרייה למשך 3 ימים.

שוק לוד והקניונים יחזרו לפעילות בסוף השבוע. צילום: Pixabay
צילום: באדיבות משרד החינוך

– בנוסף נקבע לגבי חנויות או עסקים לטיפולים לא רפואיים כי המפעיל רשאי להכניס מספר לקוחות ביחס של אדם על כל 15 מ”ר משטח המקום הפתוח ללקוחות, או יחס של 2 אנשים לכל קופה לפי הגבוה מביניהם.

– עוד נקבע כי על אף איסור ההגעה לחוף הרחצה, יותר מעבר בחוף לצורך פעילות ספורט ימית.

– בוטלה המגבלה על תפילה במרחק של 500 מטרים ממקום המגורים\עבודה (נותרת מגבלה של 19 אנשים בשעת תפילה במקום פתוח).

– יותר קיום ברית מילה בהשתתפות של עד 19 אנשים (במקום 10).

– במקום ציבורי ובמקום עבודה נקבע כי בבניין של מעל 5 קומות תתאפשר שהייה של חצי מהתפוסה המירבית המותרת במעלית (אפשרות לשהייה של מעבר ל-2 אנשים במעלית).

– נקבע שטיפול נפשי יותר לקיום גם ללא מסיכה, ובלבד שישמר מרחק של 3 מטר בין המטפל למטופל.

– הפעלת מקוואות – נקבע כי לצד המגבלות הקיימות עד כה (במקווה גברים עד 3 אנשים ובמקווה נשים תוך תיאום הגעה מראש) יהיה נוכח אחראי מטעם המפעיל לצורך קיום הוראות התקנה.

חדרי כושר יפתחו – תחת הקפדה יתירה על הפרדה וחיטוי המתקנים. צילום: Pixabay

ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו: “בריאותם של התלמידים וצוותי ההוראה בראש סדרי העדיפויות. מערכת החינוך בלוד נערכת באופן מיטבי, תוך עמידה בכל התנאים התברואתיים שנקבעו על ידי משרד הבריאות והנחיות משרד החינוך ותוך מתן מענה פדגוגי ובריאותי הולם בסביבה בטוחה. בכל יום נבצע הערכת מצב מחודשת, למידה ושיפור ליום שלמחרת. מערכת החינוך שלנו התברכה בשיתוף פעולה פורה ומכבד בין הנהלת העיר, מנהלי בתי הספר, הצוותים החינוכיים והנהגות ההורים. הלמידה תעשה באופן מדורג ולפי ההנחיות במטרה לשמור על בריאות התלמידים והצוות. ברכותיי לצוותים החינוכיים ולתלמידים ואיחולי הצלחה עם החזרה לספסל הלימודים”.

מ”מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך יוסי הרוש: “במהלך תקופת ההסגר, החל מהיום הראשון בו הופסקו הלימודים במסגרות והתחילו הלימודים המקוונים, בתי הספר לקחו את האתגר בשתי ידיים כאשר הלמידה המקוונת התנהלה בצורה מקצועית, רצינית וצמודה עם התלמידים. אני רוצה להודות לכל בתי הספר ולמורים – על המסירות, ההקשבה והאכפתיות לתלמידים בתקופה הזו. לאחר החזרה ללימודים באופן רשמי בתחילת השבוע, ראש העיר שוחח בשיחת זום עם כל מנהלי בתי הספר ובירך אותם לרגל החזרה ללמידה. עיריית לוד ציידה את בתי הספר והגנים בכל הציוד ההיגייני הדרוש, כגון: מדי חום לבדיקת התלמידים בכניסה למוסדות החינוך, כפפות, מסיכות, חומרי חיטוי ואלכוג’ל”

מסיכות והפרדה בין התלמידים. צילום: באדיבות משרד החינוך

מנהל אגף החינוך, שלום עזרן: “בהתראה קצרה נענו מנהלי בתי ספר וצוותי החינוך לפתוח את שעריהם ולקלוט את תלמידיהם בהתאם למתווה משרד הבריאות והחינוך. באופן מרשים ומכבד הכינו מנהלי המוסדות ועובדי העירייה את בתי הספר לקראת קבלתם של התלמידים. בסיור ביום ראשון עם המנכ”ל אהרון אטיאס, מ”מ רה”ע ומחזיק תיק החינוך יוסי הרוש ואנוכי, היה מרגש לגלות את האחריות, האכפתיות והמסירות של הצוותים החינוכיים. שמח להודיע שכל מוסדות החינוך פתחו את שעריהם”.

עזרן מוסיף: “ברצוני להביע את הערכתי והוקרתי לראש העיר, ממלא מקומו, המנכ”ל, הגזבר וקברניטי החינוך בעיר על התגייסות ללא זמן ומשאבים, ע”מ לתת את המיטב והמרב לילדינו. נאחל לימי שיגרה לכולנו”.