Site icon מקומונט לוד

“חופשי זה לגמרי חינם”: גישה חופשית לאינטרנט אלחוטי ברחבי לוד

בימים אלו מציבה עיריית לוד נקודות גישה חופשית לאינטרנט אלחוטי, בנקודות שונות ברחבי העיר. מדובר במגמה הנפוצה כבר בערים המתקדמות בישראל ונראה שגם אם באיחור קל – לוד שואפת ללכת בעקבותיהן.

המדובר תחילה בפיילוט אשר יכלול בתוכו את איזור כפר הסטודנטים איילים ואת  מתחם אגף הביטחון ושרותי החירום של העיר ויאפשר שימוש חופשי ובחינם באמצעות טכנולוגיית הWIFI לרווחת תושבי העיר ואורחיה.

בהמשך מתכננים בעיריית לוד לחבר נקודות גישה נוספות, כשהכוונה היא גם לשתף את התושבים בבחירת האזורים החשובים יותר לקידום הפרויירט תוך התייעצות ובהתאם להצעות תושבים בעמוד הפייסבוק של “עיריית לוד-הדף הרשמי”.

אינטרנט חופשי וחינם ברחבי העיר. אילוסטרציה. באדיבות pixabay

פרויקט לוד-נט הוא פיילוט ראשוני בעיר לוד לחיבור המרחב הציבורי לאינטרנט באמצעות טכנולוגיית הWIFI.

ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו: “עיריית לוד שוקדת כל העת על שיפור וייעול השירות, כעירייה יוזמת, יצירתית, חדשנית ומתקדמת, בכל תחומי העשייה. הגישה החופשית לרשת האינטרנט במרחב הציבורי תהפוך את לוד לעיר מובילה בתחום החדשנות הטכנולוגית”. פרויקט ה- WiFi העירוני שאנו משיקים יאפשר לתושבי העיר ולמבקריה ליהנות מגלישה חופשית ברחבי העיר כולה, והוא מתווסף לשורה של פרויקטים נוספים שהשיקה העירייה כחלק מהמהפכה הדיגיטלית, בהם: אפליקציה סלולרית עירונית, מערכת מידע גאוגרפי (GIS), מערכת  CRM המאפשרת מענה שוטף ומעקב אחר טיפול בכל פנייה המתקבלת בעירייה, מערכת חכמה לזימון תורים למחלקת הארנונה באמצעות האינטרנט, ובקרוב אתר אינטרנט חדש, רב לשוני ומונגש, אשר יותאם לטלפונים חכמים ויהווה מקור מידע שוטף ועדכני ויספק לתושבים שירותים עירוניים רבים, בקלות ובמהירות”.

מנכ”ל העירייה אהרון אטיאס: “העיר לוד ממשיכה להוות סביבה אטרקטיבית במיוחד של יוזמות חדשניות. בעידן תקשורתי כשלנו, גישה חופשית לרשת האינטרנט היא שירות בסיסי הראוי שיוענק לתושביה ולמבקריה. זהו עוד צעד בהצבת לוד של המאה ה-21 בשורה אחת עם הערים המרכזיות בעולם”.

מנהל אגף הביטחון ושרותי החירום, אלי דיין: “ב5 שנים האחרונות אנחנו פועלים באגף ע”פ הנחיות ראש העיר, להקים ולהטמיע תשתיות הכנה וסיבים אופטיים לעיר חכמה, כיום אנחנו עומדים על 12 ק”מ של סיבים אופטיים בעיר לוד שמוטמעים בקרקע באמצעות טכנולוגיית המייקרו-טרנצ’ר , כמו כן אנחנו עומדים בעיצומו של פרויקט מצלמות האבטחה שלב ג’ אשר בסיומו, יוצבו בלוד קרוב ל-400 מצלמות אבטחה, בהתאם לחזון ראש העיר, חזון שמתגשם”.