Site icon מקומונט לוד

חושבים להתקין פרגולה? קבלו 6 טיפים של מקצוענים!

אם פעם פרגולה הייתה תוספת שבקושי היה ניתן להיתקל בה, הרי שכיום קשה למצוא בית פרטי ללא פרגולה בגינה, כאשר לא מעט מרפסות גם כן מתהדרות בפרגולה נאה. אז אם גם אתם חושבים להתקין בימים אלו פרגולה, מוזמנים להבין כיצד ניתן לנצל את העובדה שנכון להיום יש לא מעט חברות שמתמחות בנישה – מוזמנים לקבל מספר טיפים שלא רק יחסכו לכם כסף, אלא שגם יאפשרו לכם ליהנות הרבה יותר מאיכות התוצאה.

חוסכים מבלי לפגוע באיכות התוצאה

ראשית נציין שאם מבקשים לחסוך, יש לא מעט אפשרויות, וזאת מבלי להתפשר ומבלי להתבאס לאחר תקופה קצרה. כך למשל ניתן לבחור בפרגולה תלויה, וזאת כי לרוב היא יותר זולה. עוד אופציה היא לבחור בפרגולה שאינה חשמלית ואף לבחור בעיצוב שאינו נחשב מיוחד – שאינו הזמנה אישית. לא רוצים להתפשר מבחינת עיצוב? אין שום צורך. ניתן להשיג עיצוב ייחודי גם ע”י בחירה בפרגולה רגילה שמציעה גוון ייחודי. כיצד עוד ניתן להוזיל עלויות? יש לבדוק היטב מה המחיר כולל, להשוות הצעות מחיר, וכמובן שגם יש לוודא שמדובר בחומר איכותי, כך שבעוד כמה שנים לא תידרשו להשקיע מחדש בשיפוץ. כמו כן, רצוי לדעת שבחודשי החורף יש פחות ביקוש, ועל כן המחירים יותר נוחים.

ממקמים את הפרגולה בכיוון הנכון

אם ממקמים את הפרגולה במרפסת אין הרבה מקום מבחינת משחק. מצד שני, אם ממקמים את הפרגולה בגינה, הרבה פעמים כן ניתן לשחק עם הכיוון של ההתקנה. הרעיון הוא להבין מהיכן קרני השמש מגיעות ברוב שעות היום, ובהתאם לבחור את הזווית האידאלית מבחינת התקנה, זווית שתייצר הצללה מרבית.

בוחרים בחברה מקצועית

ציינו שכיום יש תחרות רבה בתחום של הפרגולות, תחרות שלכם הלקוחות בהחלט מוטב לנצל. עם זאת, אין לחפש אחר החברה שמעניקה את המחיר הנמוך ביותר, אלא בין היתר יש לבחון רזומה, ניסיון, שקיפות ומקצועיות. מסכימים אך לא יודעים כיצד? ובכן יש לבדוק רזומה ברשת. יש לבחון את האיכות של האתר. יש לבקש לדבר עם לקוחות קודמים. יש לוודא האם החברה יודעת להעניק את כל השירותים הרצויים בתחום (תכנון, בנייה והתקנה). יש לבחון האם החברה יודעת לענות כראוי על שאלות מקצועיות בתחום. יש לבחון עם אלו חומרים ועם איזו שיטת צביעה החברה עובדת, וכמובן שגם יש לבחון האם ניתנת אחריות.

סימני אזהרה

אומנם ציינו כיצד נכון לבחור חברה שמתמחה בייצור והתקנת פרגולות, אך כאן נעלה שלב. כאן נבקש להסביר אלו סימנים צרכים להאיר נורה אדומה שבחרתם בחברה שאינה על רמה. ובכן אם החברה מבקשת מכם הלקוחות לקחת לבד מידות (מבלי שהיא שולחת נציג, ולו כדי לבחון נתונים משלימים), הרי שמשהו כאן מוזר. אם החברה זורקת הצעת מחיר מבלי להבין לעומק מהם סך המשתנים, הרי שמשהו פה מוזר. אם החברה לא מפנה לקטלוג עשיר בדגמים, הרי ששוב צריכה להידלק נורת אזהרה. אם החברה לא יודעת להסביר לגבי שיטת הצביעה זה בהחלט מחשיד וכדומה.

צילום: freepik

חושבים מראש על כל התרחישים

לחסוך זה טוב ויפה, אך אם מתקינים פרגולה ובסופו של יום לא מרוצים מהתוצאה, כך שפשוט לא מנצלים אותה כפי שקיוויתם בהתחלה, הרי שבהחלט מדובר בבעיה, ואף בהוצאה מיותרת. הרעיון הוא להתקין פרגולה שתעניק את המענה האידאלי ביותר גם בחודשי הקיץ (כאשר מחפשים הגנה מהשמש), וגם בחודשי החורף (כאשר מבקשים הגנה מהגשם). מכאן שרצוי לבחון האם שווה להשקיע בפרגולה חשמלית. שווה לבחון האם רצוי קירוי. שווה לשקול האם מעדיפים לייסטים שמותקנים בזווית של 45 מעלות, או האם מעדיפים להתקין קורות בגדלים ובמרווחים שונים. שווה לשקול הכנה לכבל חשמלי לטובת התקנה של מאוורר תקרה. שווה לשקול סגירה חלקית של דופן צדדית וכדומה. הרעיון הוא להבין מהן סך האפשרויות (ובמקביל מהן סך ההשלכות הכספיות), ובהתאם לסך המשתנים לקבל החלטה מושכלת.

לא מתפשרים!

חשוב להבין שכיום התחום של הפרגולות כה מתקדם, כך שבאמת ניתן להשיג בדיוק מה שרוצים. מבקשים דוגמה? לא מעט אנשים מעדיפים את המראה המסורתי של פרגולה מעץ, אך בו זמנית מעדיפים את תכונות החומר של האלומיניום. כידוע אלומיניום אידיאלי עבור תנאי ח וץ, אינו מחליד, קל משקל, אינו זקוק לתחזוקה, מאוד עמיד, קל לעצב אותו וכדומה. מכאן שטוב לדעת שבין היתר ניתן להשיג פרגולה מאלומיניום שנראית ממש כמו פרגולה מעץ. מדובר בטקסטורה שמדמה נראות טבעית. מהו המינוס? ביחס לפרגולת אלומיניום רגילה, כאן העלות יחסית יקרה.

יש הבנה? עוברים לשלב הבא!

עתה אתם כבר יודעים הרבה יותר טוב כיצד נכון לבחור פרגולה, כך שרק נותר להבין איזו תוספת מדהימה היא מהווה עבור כל גינה ומרפסת, ולהתחיל להבין איזו פרגולה אתם מחפשים נקודתית עבורכם. מה הצעד הבא? תעשו לעצמכם רשימה של צרכים לצד רשימה של אילוצים והעדפות, ותתחילו לבחון מה קיים בשוק. בהצלחה!