Site icon מקומונט לוד

חטיבת הקומנדו 89 כבשה שוב את לוד

חיילות החטיבה בשיחת מורשת.צילום עמי שרון

לוד נכבשה בשנית. לוחמי חטיבת הקומנדו 89 הקרויה על שמה של החטיבה ששחררה את העיר ב-1948 קיימו טקס חטיבתי בכיכר הקומנדו וערכו יום סיור בעקבות הלוחמים המקוריים.צפו בגלריית תמונות מהיום המרגש.

במהלך שנת 1948 במהלך מבצע דני החליט משה דיין לימים הרמטכ”ל ושר הביטחון ואז מפקדו של גדוד הפשיטה 89 לבצע פריצה מהירה ולכבוש את העיר.

וכך היה כוח של הצבא בראשות משוריין שכונה ”הנמר הנורא” ובראשו תותח פרץ במכת אש לעיר והמשוריין תקף את בית המשטרה ובתוך 47 דקות הצליחו דיין ואנשיו לכבוש את העיר.תשעה לוחמים נהרגו במהלך הקרב.

השנה היא 2016 ואמש (א’) חודש הקשר ההיסטורי בין משחררי העיר ללוחמי צה”ל הנוכחיים כאשר לוחמי חטיבת הקומנדו הצה”לית ‘כבשו’ את רחבוות העיר ולמדו על ההיסטוריה היישר ממשחררי העיר.

הלוחמים נחשפו למורשת המפוארת של העיר לוד כבר מתקופת התנאים ומרד בר כוכבא, דרך לוחמי תש”ח ועד היום ושמעו על האתגרים החברתיים הציוניים בעיר כיום.

במהלך היום התקיים טקס חטיבתי חגיגי בכיכר הקומנדו הקרויה ע”ש גדוד הקומנדו 89.

אחז מיוזמי החיבור, חבר מועצת העיר עמיחי לנגפלד שליווה את הלוחמים במהלך היום אמר:”תודה רבה לכל העוסקים במלאכה ולראש העיר על התמיכה במהלך.אמשיך לפעול לקידום מורשת זו שהיא גאווה לכל ישראלי ציוני באשר הוא”.