Site icon מקומונט לוד

חידון התנ”ך המחוזי נערך בעיר לוד

אתמול נערך חידון התנ”ך המחוזי של מחוז מרכז במשרד החינוך שהתקיים בקרית החינוך למדעים בלוד. החידון נערך בסימן ממגפה לרפואה  ברוח הפסוק “אני ה’ רופאך”. זאת, כביטוי לתקופה הנוכחית בה החברה הישראלית מתמודדת בגבורה עם מגפת הקורונה. יו”ר חבר השופטים בתחרות היוקרתית היו סגן ראש העיר יוסי הרוש ומנהל אגף החינוך שלום עזרן.

אחת המטרות המרכזיות של מפעל חידון התנ”ך היא לעודד את ההתעניינות, את הלימוד ואת העיון של בני הנוער היהודי בספר התנ”ך כבסיס התרבותי של עם ישראל. מתוך הרצון שהחידון יהיה חלק מתהליך שיוביל ויניע את לימוד התנ”ך במערכת החינוך. בסופו של התהליך ייצגו התלמידים הזוכים את מדינת ישראל בחידון התנ”ך העולמי .

החידון כלל עד כה 3 שלבים: בשלב הראשון ניגשו לחידון הבית ספרי האינטרנטי, 250 תלמידים מכל המחוז מ-38 בתי ספר על יסודיים שלקחו חלק. בשלב השני – התקיים חידון בכתב ל-100 תלמידים שעלו לשלב זה לאחר המבחן האינטרנטי. אתמול נערך השלב השלישי – השלב המחוזי בו התמודדו 16 תלמידים (שני סבבים – 16 תלמידים מכל זרם חינוך שהעפילו לגמר המחוזי לאחר החידון בכתב. כל המתמודדים רגשו את הקהל בבקיאות שגילו בספר הספרים.

צילום: יפתח מורן

החידון התארח בעיר לוד, במעמד מר אהרון אטיאס, מנכ”ל העיריה ואת העיר ייצגו גם סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך יוסי הרוש, ומנהל אגף החינוך בעיריית לוד שלום עזרן ששימשו כחברי ועדת השופטים בחידון. במהלך הטקס העניקה הגב’ ויקי ניצן, מנהלת חברה ונוער במחוז, תעודות הוקרה לכל המורים ורכזי התנ”ך שהגישו את תלמידיהם לחידון.

הזוכים בתחרות לבתי ספר ממלכתיים הם לירן חיים אדרי (חתן התנ”ך) ואליאב אמויאל (סגן), שניהם תלמידי תיכון אורט נעמי שמר גן יבנה ובתחרות לבתי הספר הממלכתיים דתיים זכו נריה תרומי מישיבת מצפה רחובות (חתן התנ”ך) וסגניתו שירה ביסמוט תלמידת אולפנת הר ברכה שבשומרון.

החתנים וסגניהם ייצגו את משרד החינוך מחוז מרכז בחידון התנ”ך הארצי לנוער שיתקיים בחודש מרץ. בחידון הארצי יבחרו הנציגים שייצגו את מדינת ישראל בחידון התנ”ך העולמי ביום העצמאות ה-74 של מדינת ישראל. בנוסף, ואולי לא פחות חשוב עבור תלמידי התיכון, נספר לכם שההשתתפות של כל הארבעה בחידון הקנתה להם באופן אוטומטי את הציון 100 בבגרות בתנ”ך בשתי יחידות לימוד. כבר היה שווה.

צילום: יפתח מורן

חבר השותפים בחידון לבתי הספר הממלכתיים את היו”ר שלום עזרן מנהל אגף החינוך בעיר לוד ואיתו את מאיר אסא, אפרת שלום מנהלת הקריה למדעים ומנהיגות אורט לוד וחתן פרס התנ”ך המחוזי לשנת תשע”ט ירין בר.

בראש חבר השותפים בחידון לבתי הספר הממלכתיים דתיים עמד יוסי הרוש סגן ראש העיר לוד ומחזיק תיק החינוך ואיתו בועדה היו עדית עזר חשבת המחוז וגלעד אברהמוף חתן התנ”ך העולמי תשפ”א.

את הטקס הנחה מר יוסי מסאי, מפקח מינהל חברה ונוער במחוז מרכז ואת הטקס ותהליך החידון כולו מרכזות הגב’ רעות ארליך והגב’ אורלי מירון מפקחות מינהל חברה ונוער.