Site icon מקומונט לוד

חיה סולומון מורה בבית הספר בלוד נרצחה בפיגוע הקטלני בחלמיש

חיה סלומון, מורה מצטיינת ואהובה בבית ספר ”נועם המאירי” בלוד, אחיה אלעד ואביה יוסי הם הנרצחים בפיגוע הקטלני בנווה צוף חלמיש בערב שבת לאחר שמחבל שפל חדר לביתם בעיצומה של חגיגה משפחתית ורצח את שלושתם.אמה טובה עדיין מאושפזת.

 

חיה סלומון מחנכת כיתה ב’ בבית הספר ”נועם המאירי” בעיר לוד ותושבת הישוב נווה צוף חלמיש היא הנרצחת בפיגוע הקטלני בערב שבת האחרון.שולחן השבת של משפחת סלומון בנווה צוף חלמיש התמלא בדם לאחר שמחבל שפל בן 18 מהכפר קובר הסמוך לישוב במטה בנימין חדר בערב שבת את הגדר המקיפה את הישוב ונכנס לביתם של בני משפחת סלומון שהתכנסו לחגוג את הולדת הנכד ובנו של אחיה שמוליק.

המחבל רצח כאמור את חיה ואת אחיה אלעד בן ה36 ואביה יוסי בן ה-70  ופצע קשה את אמה טובה. לוחם ביחידת עוקץ שהיה בחופשת השבת ומתגורר בבית הסמוך בקצה הישוב שמע את הצעקות הגיע למקום עם נשקו האישי עצר את הטבח לאחר שירה במחבל מבעד לחלון.חיה בת ה-46 התגוררה עם הוריה בנווה צוף חלמיש ושימשה כמורה בעיר לוד במשך שנים והייתה אהובה על חברותיה ותלמידיה.

השנה נבחרה חיה סולומון ז”ל למורה מצטיינת בבית הספר ”נועם המאירי” ונכתב עליה:”חיה עושה עבודה מקצועית ומעמיקה ודואגת לקדם כל בת ובת באהבה גדולה”.

אשת הבן שנרצח הצליחה להחביא את הילדים בחדר סמוך ולהתקשר לכוחות הביטחון שהגיעו למקום.משך זמן ארוך ניסו אנשי מד”א להחיות את הפצועים אך ללא הצלחה. הסבתא שנפצעה באורח בינוני עד קשה פונתה לבית החולים ועברה ניתוח במהלך השבת.לאחר שהתעוררה נמסרה לי הבשורה הקשה כי בעלה ושני ילדיה נרצחו.

המחבל עומר אל-עבד מהכפר קובר פרסם שעתיים לפני הפיגוע פוסט בפייסבוק בו כתב:”הורגים את הנשים והצעירים שלנו, מטנפים את אל אקצה שלנו ואנחנו ישנים”. במשטרת ישראל בודקים מדוע לא אותר המחבל מבעוד מועד.

ראש עיריית לוד, יאיר רביבו פרסם הודעת תנחומים למשפחתה:”העיר לוד משתתפת באבל הכבד שפקד את עם ישראל בערב שבת, באסון בו נרצחו חיה סולומון, מחנכת מצטיינת בבית הספר המאירי בנות בעיר, אחיה ואביה הי”ד. אנו שולחים תנחומים למשפחה ומחזקים את בית הספר והתלמידות. בבניין ירושלים ננוחם!”.

משפחת סלומון ץמקדימה האב יוסי משמאל אלעד ובמרכז מאחורה חיה ז”ל.צילום מדף הפייסבוק
זירת הרצח הקטלני של בני משפחת סלומון בנווה צוף חלמיש.צילום דובר צה”ל
חיה סולומון ז”ל מורה מצטיינת