Site icon מקומונט לוד

ח”כ מיקי זוהר בביקור בלוד: “הגעתי לכאן כדי לחזק ויצאתי מחוזק”

חבר הכנסת מיקי זוהר, יו”ר הועדה לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי, הגיע לביקור בלוד ולמפגש עם ראש העיר והנהלת העיר, ועם ארגון “תוצרת הארץ”.

ראש העיר סקר בהרחבה על התפתחותה של העיר ועל תוכניות הפיתוח הגדולות הצפויות בלוד, עם החתימה על הסכם הגג עם ממשלת ישראל. כן שיבח את פעילות הסטודנטים “מתוצרת הארץ” ועל תרומתם הרבה והחשובה ללוד, במסגרתה מגיעים סטודנטים צעירים ובני העיר לחיות בצורה קהילתית ולשלב עשייה חברתית משמעותית.

“אני משוכנע כי בתפקידך החשוב בראשות הוועדה המיוחדת לצדק חלוקתי ולשוויון בחלוקת משאבים צודקת, תוכל לסייע רבות לעיר בתחומים רבים, בין היתר במאבק הצודק של העיר לוד בשיתוף מספר רשויות עוטפות נתב”ג, בדרישה לחלוקת הכנסות מרשות שדות התעופה, הסובלות בשל מיקומו של שדה התעופה וממטרדי הרעש, וכן מנזק כלכלי ומאובדן ההכנסות מאידך. “כאשר מדברים על צדק חלוקתי, צריך לשמוע את המספרים כדי להאמין: היום רשות שדות התעופה מגלגלת למעלה ממיליארד וחצי שקלים לשנה מנתב”ג ונהנית לבדה מעושר מוניציפאלי מבלי לשלם אגורה” אמר ראש העיר יאיר רביבו, “חלוקת הכנסות צודקת, תחזק את העיר לוד והיישובים הסמוכים, תביא להגדלת המקורות העצמיים שיאפשרו לשפר את רמת השירותים, לצמצום פערים ולשיתופי פעולה כלכליים וחשובים עם הישובים הסמוכים”.

חכ מיקי זוהר וראש העיר יאיר רביבו במשרדי תוצרת הארץ בלוד. צילום באדיבות דוברות עיריית לוד

ליאור ג’ורנו חפץ, יו”ר “תוצרת הארץ”, הציגה את הפעילות הענפה של התכנית  התוכנית אשר החלה כאן בלוד, ופועלת היום ב-9 רשויות נוספות, מקריית שמונה בצפון ועד שדרות בדרום, משלבת בתוכה סטודנטים מכל הקשת החברתית בישראל- יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, ימנים ושמאלניים שכולם יחד פועלים להפוך את החברה למקום טוב יותר.

ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו, ציין את פעילות הסטודנטים בלוד כמנוע צמיחה עירוני חשוב וראשון במעלה ועל שילובם של מאות הסטודנטים שהגיעו ללוד כדי להצטרף לעשייה החברתי הגדולה ולרוח היצירה בעיר. “העיר עברה מהפכה בזכות הסטודנטים והצעירים שהגיעו אליה בשנים האחרונות והפכה להיות לעיר קולטת קהילות, ואני שמח שיותר ויותר סטודנטים ממשיכים להגיע במטרה להעצים את העשייה המתמדת של העירייה בהפיכת העיר לוד אטרקטיבית לצעירים בישראל”.

את הביקור סיים חבר הכנסת זוהר בגן החקלאי – הדתי חילוני שהוקם השנה בחוה החקלאית בעיר, שם פגש את ילדי הגן והוריהם לשיחה על צרכי המשפחות ואיך ועדת הצדק החלוקתי יכולה להפנות משאבים על מנת לעזור לתנועת ההתקדמות הגדולה של העיר.

ח”כ מיקי זוהר התרשם מתנופת העשייה בעיר ואת הסיוע שהגיש למרכז הצעירים בלוד. “הגעתי לכאן כדי לחזק ויצאתי מחוזק. יש כאן מנהיגות חזקה וראש עיר שיודע לאגום משאבים, שזה התנאי הבסיסי להצלחת ראש עיר. אני שמח על הפעילות הסטודנטיאלית המרשימה בלוד, זהו צדק חברתי אמיתי הראוי לכל שבח והוקרה”.