Site icon מקומונט לוד

חם במועצה: משה בונפיל מגיב לראש העיר ותוקף חזרה – ולנגפלד מוכיח: לפני שנה דברים נראו אחרת

אמש פרסמנו אודות פיטוריו של חבר מועצת העיר משה בונפיל מתפקידיו בהנהלת העיר על ידי ראש העיר וזאת בשל סירובו לאשר העברה תקציבית דחופה לשיפוץ בתי”ס ב”דיון טלפוני”. בשעת ערב מאוחרת פרסם בונפיל את תגובתו המלאה, ובינתיים חושף חבר המועצה עמיחי לנגפלד: לפני שנה בדיוק אישר בונפיל העברה זהה – במייל.

כפי שפורסם אמש בהרחבה, לפני מספר ימים אישרו במשרד החינוך תקציב מיוחד בסך מיליוני ש”ח עבור שיפוץ בתי הספר בלוד בטרם פתיחת שנת הלימודים כשעל מנת לאשר ביצוע התקציב בזמן, נדרש אישור טלפוני של כל חברי מועצת העיר. לאחר שחבר מועצת העיר משה בונפיל סרב לאישור הטלפוני – החליט ראש העיר רביבו על הצעד החריג.

 בהמשך הדברים נביא את תגובתו המלאה של בונפיל, אך נוסף על כך נחשוף כאן לראשונה: עפ”י חבר מועצת העיר עמיחי לנגפלד (הבית היהודי), אשר היה גם הוא כתובת לחיציו של בונפיל, במשותף עם ראש העיר רביבו ועם חברו למפלגה מחזיק תיק החינוך יוסי הרוש, לפני שנה בדיוק, תמך בונפיל בהעברה תקציבית זהה לחלוטין – עבור שיפוץ בתי”ס כשאז לא התנגד לרעיון ההצבעה ללא דיון פיזי.
לפני שנה בדיוק – הנושא זהה, ההצבעה בפועל – שונה. צילום: עמיחי לנגפלד

עמיחי לנגפלד:

“משה היקר,
לפני שנה בדיוק, כשהבחירות היו רחוקות ולא נראו כל כך באופק, דווקא אישרת בדיוק באופן הזה את תקציב השיפוצים…
מאחל לכולנו קמפיין מכבד ואחראי.
מציע לך לחזור בך מהדברים הלא מכובדים שכתבת על ראש העיר יאיר רביבו שגם עשרות פוסטים לא יקחו את מה שעשה למען העיר. מן הראוי שתתנצל בפניו על הדברים.
מגיע גם קרדיט גדול לסגן ראש העיר, יוסי הרוש על המהפיכה הגדולה בתחום החינוך והצבת החינוך בראש והדאגה לפתיחת שנת לימודים באופן תקין.”

 

להלן תגובתו של חבר המועצה משה בונפיל:

משה בונפיל. צילום: יחצ

“לפני כשנה הצטרפתי למועצת עיריית לוד, ומיד התחלתי להכנס לעומקם של דברים…. הצורך הדחוף בישיבת מועצה טלפונית, דבר שהינו בלתי חוקי באופן מוחלט, כי זה לא מופיע כלל בפקודת העיריות כאפשרות לקיום ישיבת מועצה, ונוגד את כל הכללים שנועדו להגן על הקופה הציבורית ועל השקיפות בדיוני המועצה. הפקודה מדברת על החובה העיקרית שכל ישיבות המועצה חייבות להיות פומביות ופתוחות לציבור הרחב!
למעט אם יש דיון בנושא בטחוני ברמת סודיות גבוהה, או כאשר דנים בכח אדם או במתן הנחות בארנונה לתושבים.
בסדר היום של הישיבה הטלפונית, אין כל נושא חסוי או בטחוני, וגם לא דחוף.
כל הנושאים המופיעים בסדר היום יכלו להופיע גם בסדר היום של הישיבה הקודמת או בזו שהיתה לפניה בחודש מאי אפילו.
אבל כנראה שהעירייה שלנו לא השכילה להקים מחלקה לאסטרטגיה, שתעזור לאגפים השונים בהכנת תוכניות מבעוד מועד, כמו למשל להכין תוכנית ותקציב לשיפוצי קיץ, כדי שהקבלן הנבחר יתחיל לעבוד מיד לאחר הצלצול האחרון ולפני החופש הגדול ולתכנן את צרכי הבנייה של מערכת החינוך, ולא למלא את העיר (קראוונים) במבנים יבילים (חובבנות כבר אמרנו). ואם צריך להגדיל את תקציב העירייה מכל סיבה שהיא, אז צריך לעשות את זה מבעוד מועד, לפני שהקופה מתרוקנת לגמרי.”

“אתה טוען שאני פוגע בהנגשה לנכים ולבעלי צרכים מיוחדים?! היכן היית עד היום? היית שנתיים מנכ”ל העירייה ועוד חמש שנים ראש העיר. מדוע לא עשית דבר בשביל בעלי הצרכים המיוחדים! מדוע לא הנגשת את כל מוסדות הציבור? אני עשיתי ויש גם הוכחות לפועלי בנושא (…) אני כאן כדי להגן על המועצה וגם עליך מלעבור על הנחיות פקודת העיריות, ולדאוג לפומביות ישיבות המועצה ולשקיפות כל הנושאים עליהם אנחנו אמונים ואחראים. חבל שהשתמשת בחברים שלי ובאנשים שלך כדי ללחוץ עלי לאשר את הישיבה הטלפונית שהמצאת, זה כמעט גבל בסחיטה באיומים! לכן גם הגעתי למסקנה שאסור לאשר את הדבר הבלתי חוקי הזה.”