Site icon מקומונט לוד

חמישה כוכבים לעיר לוד בתחרות היופי של משרד הפנים

לאחר 19 שנה זכתה לוד ב-5 כוכבי יופי בתחרות “קריה יפה בישראל יפה” לשנת 2015.  חברי ועדת השיפוט: “ניתן להתרשם מהשינוי האדיר בלוד, רואים שהמכונה עובדת, רואים שקיימת פעילות שוטפת, עם חדוות עשייה, עם רצינות ומקצועיות, שאפו, כל הכבוד לכם”.

צילום: באדיבות דובורות עיריית לוד

לפני 19 שנים, בשנת 1996, הייתה זו השנה האחרונה בה זכתה לוד בחמישה כוכבי יופי בתחרות “קריה יפה בישראל יפה”. מאז, נוכח הטלטלות הרבות שפקדו את העיר ושלוש ועדות קרואות שניהלו את ענייניה, נזנח כמעט לחלוטין נושא חזות העיר, הגינות הציבוריות יבשו, הכבישים והניקיון היו בכי רע וההזנחה פשתה באזורים נרחבים בעיר.

בשנתיים האחרונות בעיקר, חלה תנופה אדירה בכל הקשור לשיפור חזות העיר, הוקמו פארקים וגני משחקים מודרניים, ריאות ירוקות וגנים מטופחים ברחבי העיר, פסלי נוי הוצבו בשדרות המרכזיות, דגש מיוחד על איכות סביבה וחיזוק מערך האכיפה הסביבתית, את מקומם של מיכלי האשפה (הצפרדעים) הישנים והלא תברואתיים בלוד, תופסים מיכלי אשפה גדולים ומוטמנים שיותקנו בכל רחבי העיר, כפי שנעשה בערים מודרניות ומתקדמות בארץ ובעולם, ועוד ועוד…

המאמצים הרבים זיכו את לוד אשתקד, בארבעה כוכבי יופי והתחושה הייתה שהעיר לוד בדרך הנכונה. תחרות” קריה יפה בישראל יפה”, הנערכת בחסות משרד הפנים, הינה אחת מהבולטות ביותר שבתחרויות המועצה לישראל יפה והיוקרתית שבהן. היא נערכת מדי שנה החל משנת 1993, ומשתתפות בה ערים, מועצות מקומיות ומועצות אזוריות, המתמודדות על קבלת כוכבי היופי, כל אחת לפי סיווגה.

התחרות מעודדת פיתוח של סביבה עירונית, טיפוח ריאות ירוקות, ניקיון העיר ומניעה של מפגעים סביבתיים וחזותיים, והנעת תהליך של שיפור מתמיד באיכות חיי התושבים גם בהיבטים קהילתיים והתנדבותיים.

צילום: באדיבות דובורות עיריית לוד

שנת 2015 ללא ספק מהווה את שנת המפנה. בטקס מרשים שהתקיים בשבוע שעבר במרכז וואהל בגבעת שמואל, בהשתתפות ראשי ערים ומועצות מכל הארץ, צוינה העיר לוד לשבח וכדוגמא לערים שהצליחו להשתקם, מנכ”לית משרד הפנים, אורנה הוזמן-בכור, העניקה לראש העיר עו”ד יאיר רביבו את תעודת הזכייה של העיר לוד בחמישה כוכבים.

ב”משלחת” של ראש העיר לטקס, מנכ”ל העירייה אהרון אטיאס, חבר המועצה דוד עידן – מחזיק תיק התפעול, מ”מ מנהל אגף התפעול יאיר גולדמן, עוז ראש העיר עו”ד משה אלדן, ודובר העירייה יהורם בן ארוש.

היום עשינו היסטוריה והחזרנו עטרה ליושנה. הזכייה של העיר לוד בחמישה כוכבים, מבטאת את התמורות הרבות שחלו בעיר בשנתיים האחרונות. בע”ה נעשה ונצליח”, אמר ראש העיר יאיר רביבו עם קבלת תעודת הזכייה.