Site icon מקומונט לוד

חמסה של פסטיבל

בבית ספר “לוי אשכול” בלוד לא מפסיקים להפתיע… והפעם עם פסטיבל ססגוני, מושקע וערכי במיוחד. מכירות יד שנייה בחצר הפכו נפוצות בכל מקום בארץ ובכלל בעולם אז גם אצלנו בלוד.

לצלילי מוסיקה קצבית נפתחו שערי ביה”ס לכלל תושבי העיר שהגיעו בהמוניהם. חצר ביה”ס קושטה ועוצבה במיוחד, הוקמו בה דוכני מכירות, יצירה, קליעת צמות, בית קפה ועוד.
תחילתו של ההפנינג הייתה בטקס מכובד בו הופיעו התלמידים, הוצג מופע אש מרהיב וכן נשמעו ברכות המכובדים שהגיעו וחלקו כבוד לקהילת ביה”ס.

ראש העיר עו”ד יאיר רביבו התייחס בדבריו לעשייה המשמעותית בביה”ס והבהיר כי מעבר למטרה הערכית הוא שמח לראות כי קהילת ביה”ס מחויכת, מגובשת ומשרה תחושה משפחתית וחמה.

מנהל אגף החינוך שלום עזרן ומפקחת ביה”ס כוכבה ברק, ציינו את רמת העשייה החינוכית פדגוגית של צוות המורים והשיפור הניכר בהישגי התלמידים. עוד הוסיפו כי ביה”ס צועד קדימה ומהווה מקור גאווה לעיר כולה.

יו”ר הנהגת ההורים דארס ביאגלין סיפר כי ההורים מעורבים ושבעי רצון וכן נציגת ההנהגה לאה חיימוב ריגשה בדבריה והסבירה כיצד הפך החשש הגדול בו הייתה נתונה כאם בראשית השנה לתחושה של ביטחון, אמון ושותפות אמיתית.

כולם שיבחו את צוות המורים וכן את מנהלת ביה”ס ענת אסף אשר לא מוותרת על אף תלמיד ומובילה את ביה”ס בנועם ובחיוך, לצד נחישות ומקצועיות.

תמונה: דוברות עיריית לוד

אז איך בעצם הכל התחיל? “הרעיון לערב זה נולד אי שם בחודש נובמבר…שיחה אקראית בחדר מורים בה ביררנו מה עושים עם בגדים שיש לנו בארון, במצב מצויין..ופשוט מאסנו בהם. חשבנו, למה בעצם שלא נקיים הפנינג של מכירת יד שנייה בסגנון שינקין, פלורנטין  כאן אצלנו בלוד בלוי אשכול?” מתארת מנהלת ביה”ס ענת אסף כיצד חולמים וגם מגשימים חלומות.

למעשה, מכירות יד שנייה בחצר הפכו נפוצות בכל מקום בארץ ובכלל בעולם. יש בפעילות זו שימת דגש של שמירה על איכות סביבה, שימוש חוזר במשאבים וחשיבה כלכלית אקולוגית.

קהילת ביה”ס בחרה לעשות מעשה.. ולעודד את התלמידים לפעילות אקטיביסטית. צוות ביה”ס רתם שותפים נוספים, בהם רשת המתנסים, מדרשת זהות, עמותת פותחים עתיד, מוטב יחדיו ועוד. כולם נדבקו בניצוץ בעיניים ובהתלהבות וכך הוקם צוות היגוי לתכנון וחשיבה משותפת.

“פרסמנו בפייסבוק על הפסטיבל והופתענו לקבל תגובות מאנשים מכל הארץ… נסענו ואספנו בגדים וחפצים, מיינו, קיפלנו, סידרנו והתכוננו ממש..” שיתפו מורות מצוות ביה”ס.

” אני שמחה שהצלחנו לייצר עוד חוויה אישית משותפת אשר ללא כל ספק תיחרט בזיכרון של כולנו” סיכמה מנהלת ביה”ס.

ניכר כי התרחבות האירוע שהפך להיות הפנינג עירוני של ממש מעידה על חזון ביה”ס לחיים קהילתיים פעילים